Mazda MX-5 на старо: расова отгоре, ръждива отдолу

Mazda MX-5 има много от талантите на английските роудстъри, които вдъхновили създателите му. За съжаление страда от преждевременна ръжда


24
юли
2017

Това ни ядосва

Ръжда, ръжда, ръжда. Третото поколение на Mazda МХ-5 (Тyp NC, от 10/2005) ръждясва почти навсякъде. Накратко: ръбове на предния капак, греда под радиатора, носещи греди на каросерията отпред и отзад, около предните мигачи, „ботушите“ на предното окачване , под лайстните на праговете, около заварките на задния капак, около светлините на регистрационния номер, по веждите на калниците и под задните подкалници. Дъното на автомобила също ръждясва, и то по повечето ръбове, както и покрай праговете. При тестовия автомобил доста сериозно бяха корозирали надлъжните греди в задната част (внимание: носещи елементи!). От друга страна, повърхностната ръжда по детайлите на окачването и подрамите е безобидна.

Преден капак
Алуминиевият преден капак на МХ-5 често оксидира по ръбовете. Причината: ударите от камъчета повреждат лака, алуминият оксидира, боята се напуква

„Ботуши“ на пружинните стойки
Под лагерите на макферсоните се задържат мръсотия и влага, а слабата антикорозионна защита не върши работа

Заден капак
При роудстъра с твърд покрив капакът е от стоманена ламарина – и ръждясва по точките на заварките

Огнища на корозия при тестваната MX-5:

Всички детайли от окачването и двете подрами са покрити с повърхностна ръжда

Надлъжни греди и дъно

Ръбове на бензиновия резервоар

Ръждясват и носещи детайли като надлъжни греди и прагове

Извод

MX-5 е пъргав роудстър с чудесна управляемост и надеждна техника. Но за съжаление ръждясва ужасно бързо. Никаква покупка без внимателна проверка на каросерията!

Още по темата