Mazda MX-5 на старо: расова отгоре, ръждива отдолу

Mazda MX-5 има много от талантите на английските роудстъри, които вдъхновили създателите му. За съжаление страда от преждевременна ръжда


24
юли
2017

Благодарим ти, Mazda! През 1989 година японците проявиха смелост да пуснат на пазара истински роудстър по традиционна британска рецепта. И напук на всички прогнози, те постигнаха страхотен успех по целия свят, МХ-5 раздвижи света на кабриолетите, който през 80-те години беше почти замрял. От октомври 2005 година Mazda предлага третото поколение на МХ-5 (Тур NC). Освен класическия вариант с текстилен гюрук от есента на 2006 година се предлага и версия с твърд пластмасов сгъваем покрив. Недостатъкът на твърдия покрив: автомобилът е по-тежък с 37 килограма, отколкото от МХ-5 с мек гюрук, страничният борд е с 4 сантиметра по-висок, пружините са по-меки.

Но който успее да усети това, или се казва Валтер Рьорл, или си внушава. Така че: МХ-5 си остава МХ-5, твърдият сгъваем покрив не намалява радостта от шофирането. Визията и динамиката се запазват, но комфортът и пригодността за зимата са по-високи. Независимо от покрива – двигателите са еднакви. Имате избор между два 4-цилиндрови мотора със 126 и 160 к.с. МХ-5 доставя страхотно удоволствие дари и със 126 к.с. Но трябва да знаете, че под 4000 оборота не се случва почти нищо. Двигателите и трансмисиите са издръжливи и дълготрайни, механичните проблеми са рядкост. Като цяло третото поколение на МХ-5 постига много високи оценки пред TÜV. Поне засега.

Гарантирана радост от шофирането: MX-5 просто търси завоите и високите обороти. Кормилното управление и превключването са много директни и прецизни

С напредване на възрастта идва ръждата. И то на толкова много места, че се питаме: Mazda взима ли изобщо някакви мерки за антикорозионна защита? Предишните поколения също правеха впечатление с пробитите си от ръждата прагове и калници. За съжаление при актуалното поколение нещата не изглеждат по-добре. Особено сериозен проблем: ръждясват дори и носещите елементи като прагове и надлъжни греди. В началото корозията е само повърхностна, но след 6-7 години се развиват дълбоки огнища на ръжда. И следва изгниване и пробив на детайлите. Поради това купувачите трябва винаги да настояват за обстоен оглед на дъното на автомобила на подемник. А който иска да се радва на своята МХ- 5 дълги години, трябва задължително да проведе консервация на автомобила срещу корозия.

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА МОДЕЛА В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Още по темата

Card image cap
Подгответе автомобила за лятото!

7
юли
2016

Боя, стъкла, кокпит и тапицерия: преди горещите дни вашият автомобил има нужда от някои спа процедури. Време е за автомивката!

Card image cap
Nissan 370Z – съветник за употребяван автомобил

24
дек.
2015

При нисколетящия модел на Nissan падат по-скоро праговете, отколкото цените.

Card image cap
BMW Z4 3.0i: достъпната мечта

21
юни
2017

Роудстър с 6-цилиндров двигател и 231 к.с. на цената на Polo: вече може да си го позволите!

Card image cap
Шофирането с високо кръвно е рисково

7
апр.
2017

Кардиолозите отстраняват повредите в мотора на човешкото тяло. С тяхна помощ той отново намира правилния такт. В бъдеще автомобилът ще помага за анализа на сърдечната дейност

Card image cap

В последния брой:

Архив >