Mazda MX-5 на старо: расова отгоре, ръждива отдолу

Mazda MX-5 има много от талантите на английските роудстъри, които вдъхновили създателите му. За съжаление страда от преждевременна ръжда


24
юли
2017

Благодарим ти, Mazda! През 1989 година японците проявиха смелост да пуснат на пазара истински роудстър по традиционна британска рецепта. И напук на всички прогнози, те постигнаха страхотен успех по целия свят, МХ-5 раздвижи света на кабриолетите, който през 80-те години беше почти замрял. От октомври 2005 година Mazda предлага третото поколение на МХ-5 (Тур NC). Освен класическия вариант с текстилен гюрук от есента на 2006 година се предлага и версия с твърд пластмасов сгъваем покрив. Недостатъкът на твърдия покрив: автомобилът е по-тежък с 37 килограма, отколкото от МХ-5 с мек гюрук, страничният борд е с 4 сантиметра по-висок, пружините са по-меки.

Но който успее да усети това, или се казва Валтер Рьорл, или си внушава. Така че: МХ-5 си остава МХ-5, твърдият сгъваем покрив не намалява радостта от шофирането. Визията и динамиката се запазват, но комфортът и пригодността за зимата са по-високи. Независимо от покрива – двигателите са еднакви. Имате избор между два 4-цилиндрови мотора със 126 и 160 к.с. МХ-5 доставя страхотно удоволствие дари и със 126 к.с. Но трябва да знаете, че под 4000 оборота не се случва почти нищо. Двигателите и трансмисиите са издръжливи и дълготрайни, механичните проблеми са рядкост. Като цяло третото поколение на МХ-5 постига много високи оценки пред TÜV. Поне засега.

Гарантирана радост от шофирането: MX-5 просто търси завоите и високите обороти. Кормилното управление и превключването са много директни и прецизни

С напредване на възрастта идва ръждата. И то на толкова много места, че се питаме: Mazda взима ли изобщо някакви мерки за антикорозионна защита? Предишните поколения също правеха впечатление с пробитите си от ръждата прагове и калници. За съжаление при актуалното поколение нещата не изглеждат по-добре. Особено сериозен проблем: ръждясват дори и носещите елементи като прагове и надлъжни греди. В началото корозията е само повърхностна, но след 6-7 години се развиват дълбоки огнища на ръжда. И следва изгниване и пробив на детайлите. Поради това купувачите трябва винаги да настояват за обстоен оглед на дъното на автомобила на подемник. А който иска да се радва на своята МХ- 5 дълги години, трябва задължително да проведе консервация на автомобила срещу корозия.

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА МОДЕЛА В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Още по темата

Card image cap
Измамите с екстрите: пари на вятъра

7
апр.
2017

Производителите ни пробутват допълнителното си оборудване с хитроумни и абсурдни трикове. Всички цени в публикацията са изчислени на база данни за Германия

Card image cap
Използвайте правилните очила зад волана

7
апр.
2017

Изборът на очила за шофиране е повече от богат. В оптиката трябва да избираме не според модата, а след професионалния съвет на специалист - в случая акад. д-р Петя Василева

Card image cap
Употребяван автомобил: BMW X6 (E71) от 48 000 лв.

20
апр.
2016

Прекалено скосен или просто на мода?

Card image cap
Ford Focus на старо: по-добър от очакваното

28
юни
2017

VW Golf, Opel Astra, Ford Focus - това подреждане има традиции в компактния клас. Като употребяван автомобил обаче Focus II е чудесен избор

Card image cap
Пет факта, които трябва да знаете за ретрофитите

25
май
2017

На пазара се появяват все повече ретрофитни LED лампи и затова става все по-важно да знаем как да разграничаваме висококачествените продукти от останалите

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: