Mazda CX-80e-Skyactiv PHEV: един за седем

1804
2025

Който се нуждае от още повече място в SUV, ще го получи в новия европейски
флагман на Mazda, моделът CX-80

За всички, на които mazda СХ-60 им се струва твърде малък автомобил, японците сега предлагат атрактивно решение: нарича се CX-80. Новият топмодел за Стария континент е вторият в т. нар. „По-голяма продуктова гама“, включваща дори още по-гигантския CX-90, предвиден обаче само за САЩ и някои пазари извън ЕС.

По отношение на дизайна CX-80 видимо се ориентира по CX-60 и CX-90, а като габарити по-скоро по „Деветдесетката“. Фаровете и огромната предна решетка са ни познати, демонстрационният модел, показан ни ексклузивно недалеч от Франкфурт, умишлено не залага на прекалено много хром. С дължината си от пет метра новият японски SUV ще мери сили с BMW X5 и Mercedes GLE, като в интерес на истината, тази Mazda е дори по-дълга с няколко сантиметра. 20-цоловите джанти са серийни, според нивото на оборудване в разнообразен дизайн, а по-малки колела за Европа към момента не се предвиждат.

Голяма задна част, малко стъкло добре за пространството, лошо за обзора

Логично, щедрите габарити са от полза на пасажерите. Принципно ще се предлагат две конфигурации на интериора, съответно с 6 или 7 места. Първата разполага с по две единични кресла на всеки ред, докато 7-местната версия е класически изпълнена с триместна пейка на втория ред, която може да се сгъва в съотношение 60:40. Допълнителен визуален простор в купето може да достави опционалния панорамен покрив. Мястото за краката на втория ред е феноменално, на третия ред за хора с по-висок ръст обаче бързо може да стане критично. Неслучайно от Mazda предупреждават, че галерията е предвидена за пътници с височина до 170 см.

Типична Mazda: кокпитът на CX-80 притежава и класически бутони, не само дигитални контролери

Налични са богати възможности за индивидуализация. При CX-80 може да се избира от общо пет нива на оборудване. Хорото повежда линията Exclusive, над нея са позиционирани Homura и Takumi, както и разширенията им Homura Plus и Takumi Plus. По отношение избора на материали, японците видимо доста са се постарали: повърхностите в купето са умело съчетание от кожа и платове. Пластмаса почти не се забелязва и е останала скрита единствено на места, които ще откриете само след взиране.

За качествения звук в купето се грижи аудиосистемата Bose

При информационно-развлекателната система CX-80, подобно на други модели на марката, проявява по-скоро сдържаност и не залага изцяло на дигитализация. Класическите физически бутани все още не са напълно изчезнали и дори при флагмана ще продължават да се ползват върху волана и управлението на климатизацията в купето. Независимо от това, на арматурното табло блести 12,3-инчов интерактивен екран. Освен върху него, най-важните информации се визуализират също върху Head-up дисплей. Ограничените тъч-функции обаче съвсем не означават, че Mazda залага на ретро. Списъкът от асистиращи системи е впечатляващ: камера за 360-градусов обзор със See Through View, функция даваща възможност за по-ясно осъзнаване на позицията на колата на пътя. Също така на борда, представената за първи път в CX-60 система за персонализация, която чрез камера разпознава човека зад волана и настройва предварително зададените му индивидуални параметри на седалката и огледалата.

Многостранна пригодност: в багажника има два извода за ток и кука за торби

Apple CarPlay и Android Auto при CX-80 са безжични, гласовият асистент Alexa на Amazon също е активен. И един симпатичен детайл: задължително вече електронно предупреждение за ограничение на скоростта може да се заглуши удобно със само едно натискане на бутон.
На този фон моторизацията е по-скоро семпла: за начало 3,3-литров дизелов редови 6-цилиндров агрегат с 48-волтова мека хибридна система, 254 к.с. и 550 Нм максимален въртящ момент. Който предпочита бензин, ще го получи единствено под формата на Plug-in хибрид, което си е малко нестандартно, като си има предвид, че много производители изоставиха моторизацията с две сърца. В този случай, четири цилиндъра с 2,5 литра обем работят в тандем с електромотор и генерират системна мощност от 327 к.с. и 500 Нм максимален въртящ момент. Заради относително малката 17,8-киловатчасова батерия, изцяло електрическия пробег е ограничен до 53 WLTP километра. За сравнение Mercedes и BMW достигат със своите хибридни SUV, в зависимост от моторизацията, между 80 и 110 км само на ток. Цените за България стартират от 93.325 лева.

Извод

Внушителни габарити и луксозен интериор: новият CX-80 има данни за сериозен съперник на BMW X5, Mercedes GLE и компания. При това на доста по-атрактивна цена. Сега сме любопитни да проверим и динамичните добродетели.

Tехнически данни: Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV

Двигател 4 цилиндъра, отпред надлъжно + ел. двигател Работен обем 2488 см3 Мощност 241 кВт (327 к.с.) при 6000 об./мин Макс. въртящ момент 500 Нм при 4000 об./мин Задвижване двойно/ 8-степ. автоматик Д/Ш/В 4995/1890/1710 мм Тегло (празен) 2165 кг Багажник 258–1971 л 0–100 км/ч 6,8 сек Макс. скорост 195 км/ч Разход 2,0 л А95Н/100 км Емисии CO2 44 г/км

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин