2022
Mazda върви по собствени пътища. С MX-5 те преоткриха роудстъра, дълго време залагаха на ванкеловия двигател и със Skyactiv X и много специалното му запалване има двигател, какъвто никой друг няма. И сега, във време, в което повечето автомобилни производители залагат на електромобили, точно сега Mazda пуска изцяло нова платформа. С надлъжно разположени двигатели – двигатели с вътрешно горене – и задно задвижване, в зависимост от версията и с двойно.
Кулминацията на платформата са двата редови 6-цилиндрови агрегата – един 3-литров бензинов и един 3,3-литров дизелов, но за тях ще трябва да почакаме. Първият модел с новата техника е CX-60, един представителен SUV. С дължина от 4,75 метра, широчина от 1,89 метра и височина от 1,67 метра моделът е един размер по-голям от CX-5 (4,55/1,84/1,68 метра). Притежава актуалния дизайн на Mazda: голяма решетка, тесни фарове, сравнително дълъг преден капак, сравнително ниска каросерия, всичко е прегледно и изчистено. Отпред и отзад има много място.
А от Mazda са се постарали доста за обзавеждането. Тук всичко изглежда добре, усещането при допир също е добро. За пазарния старт CX-60 ще се появи като Plug-in хибрид – между другото това е първият такъв на Mazda. Системата се състои от 2,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател със 191 к.с., без турбо, но с висока степен на сгъстяване (13:1). Освен това има електромотор със 175 к.с., 8-степенна автоматична трансмисия и батерия с капацитет от 17,8 кВтч.
Двойното задвижване е реализирано чрез електронно регулиращ се ламелен съединител. Системната мощност е 327 к.с., за електрическия пробег от Mazda обещават 63 километра, а за спринта от 0 до 100 км/ч – 5,8 секунди. По време на теста действително изминахме 60 километра на ток – тихо и спокойно. Когато се включи и бензиновият агрегат, тези 327 к.с. определено се усещат – ако искате, можете да се придвижвате наистина бързо. При това 2,5-литровият мотор звучи яко, автоматичната трансмисия едва успява да сортира толкова бързо предавките. Както винаги е нужно да свикнете с това при хибридите, да не бързате и да не сте нервни. За тази цел подходящи са и комфортното окачване и приятното управление. Пазарният старт е в края на юни, а цените на Plug-in хибрида стартират от 98 590 лв.
Mazda CX-60 Plug-in
Двигател 4 цилиндъра •Работен обем 2488 см3 • Мощност 141 кВт (191 к.с.) • Ел. двигател 129 кВт (175 к.с.) • Системна мощност 241 кВт (327 к.с.) • Системен вътрящ момент 500 Нм • Задвижване 8-степ. автоматик/двойно Д/Ш/В 4745/1890/1670 мм • Тегло 2055 кг • Багажник 570–1726 л • 0–100 км/ч 5,8 сек Макс. скорост 200 км/ч Разход 1,5 л А95Н/100 км + 22,9 кВтч/100 км • Цена от 98 590 лв.
Извод
CX-60 изглежда добре, има a техника, по-късно ще се появи и с 6-цилиндрови двигатели, притежава стилно обзавеждане. CX-5 бе навремето голяма стъпка за Mazda,
а CX-60 би могъл да играе подобна роля.