2016
На автосалона в Пекин (25-и април – 4-ти май 2016 г.) Mazda ще покаже СХ-4. И при новoто SUV-купе японците ще заложат на познатия Kodo-дизайн. По отношение на профила в сравнение с СХ-5 СХ-4 има силует, който се доближава повече до купе, с плавно спускаща се линия на покрива. Монтираните като опция 19-цолови джанти изпълват идеално калниците и осигуряват клиренс около 20 см. Серийно колата ще бъде продавана със „17-ки“. Освен това с 2,70 м междуосието е точно толкова, колкото и при СХ-5. Отпред СХ-4 ще получи познатата трапецовидна радиаторна решетка, която достига почти до LED-фаровете. Освен това А-, В- и С-колоната са решени в черен цвят – заради това остъклените повърхности изглеждат по-големи. Новост са и алуминиевите релси при СХ-4, които стигат чак до финия спойлер на покрива. Отзад правят впечатление големите светлини за мъгла над ауспуховите тръби. Стоповете са свързани посредством хромирана лайстна. Клиентите ще могат да избират между седем екстериорни цвята.
Интериорът съответства на актуалния дизайнерски език на Mazda, но не напомня на кокпита на СХ-3, а по-скоро – на Mazda3. При СХ-4 конвенционалната ръчна спирачка е заменена с електрическа. Четири цвята за вътрешното пространство са на разположение – бяло, черно, червено и бежово. Инфотейнмънт системата предлага Wi-Fi, USB-вход и Bluetooth-свързаност за устройства iOS и Android. Менютата в 7-инчовия екран се управляват посредством превключвател с въртене и натискане, разположен зад скоростния лост, или чрез гласови команди. По данни на Mazda системата може да „чете“ електронни писма. Други функции освен навигация и прогноза за времето могат да бъдат добавяни чрез допълнителни приложения.
Два 4-цилиндрови бензинови мотора
Палитрата с двигатели на Mazda CX-4 oбхваща два 4-цилиндрови бензинови агрегата. По-малкият има работен обем два литра и генерира 158 к.с. Максималният въртящ момент от 202 Нм се постига при 4000 об/мин. Мощността се предава към предните колела посредством 6-степенна автоматична трансмисия. 4х4-задвижването е комбинирано с по-големия 2,5-литров мотор, отново с 6-степенен „автомат“. Максималната мощност от 192 „коня“ се постига при 6100 об/мин, а максималнят въртящ момент е 252 Нм. Mazda още не дава данни за динамичните постижения. Единствената „уловка“: за момента моделът ще бъде предлаган само на китайския пазар.
Двигател | Skyactive-G 2.0 | Skyactive-G 2.5 |
Тип | 4-цил., редови | 4-цил., редови |
Работен обем | 1998 куб.см | 2488 куб.см |
Макс. мощност | 158 к.с. | 192 к.с. |
Макс. въртящ момент | 202 Нм | 252 Нм |
Среден разход | 6,3 л/100 км | 7,2 л/100 км |
Трансмисия | 6-степ. автоматична | |
Задвижване | предно | 4х4 |