Mazda CX-30 срещу Seat Ateca FR: могат ли да бъдат спортни SUV-овете?

0505
2021

SUV СЕГМЕНТЪТ РАСТЕ ПРОТИВНО НА тенденцията – ако четете такава информация, то трябва да се откъснете в мислите си от Cayenne и компания: днес търсени са компактните SUV-ове без внушителни пропорции. Такива като нашите конкуренти в теста.

От една страна, това е получилият неотдавна фейслифт Seat Ateca, който помогна доста на марката през 2016 г. и я изведе от дълбока дупка. Класически оформен, с дължина от 4,38 метра, докато например Tiguan II преминава границата от 4,50 метра. Нови са отчасти преработените двигатели и инфотейнмънт системата с тъчскрийн, критикувана от нас в някои модели на VW. Бутонът Home не изглежда като такъв с тези три диагонални ивици, а иконата на навигацията със знаменцето я има два пъти – с различни функции. Докато се ориентирате и оправите, системата за гласови команди ще се притече на помощ с „Hola, hola!“. Иначе произвежданият в Чехия „испанец“ е в обичайната си форма: стегнат, но с адаптивните амортисьори (1580 лв.) балансирано комфортен, дори с 19-цоловите си джанти. 7-степенната автоматична трансмисия DSG се нуждае от секунда повече на светофара, за да си „събере мислите“. Многото твърда пластмаса и високият формат създават неособено благородно акустично впечатление, но като цяло вътрешното пространство впечатлява повече в сравнение с товарното.

Самоуверена, почти класическа автомобилна естетика в CX-30, а не „телевизор“ на колела
Твърдата пластмаса в Seat е по-видима от тази в Mazda. Позицията на седене е с 6 см по-висока

Mazda CX-30 интерпретира същата тема, но по различен начин: позицията на седене е максимум 260 мм (Seat: 320 мм). Отвътре въпреки модерното оборудване цари класическа GT естетика и въртящ/натискащ се превключвател вместо тъчскрийн. Той отвлича вниманието по-малко, но търсенето на адресите е като игра на криеница. Оригиналната техника със степен на сгъстяване 16,3:1 при бензиновия агрегат и запалване чрез компресия като при дизелов двигател можеше да се представи още по-добре – „японецът“ сякаш разполага със 120 к.с., а не с посочените от производителя 180. Разходът на гориво е приличен, но не е чак толкова нисък, че да оправдава избора на различен път по отношение на техниката. Като цяло Mazda не успява да изпълни обещанието, дадено от динамичната й външност.

Mazda CX-30: Не толкова висока позиция на седене, електрически седалки с лумбална опора на кръста – в пакет с други екстри за 4000 лв.
В Seat ще седите на 640 мм от асфалта

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин