2017
Предлагането на луксозни японски автомобили в наши дни се ограничава само до няколко марки – Lexus, Infiniti и Acura. Преди години обаче и Mazda е произвеждала лимузина от висок клас – 929. Дори преди три десетилетия тя е била истинска екзотика за Европа. Ето защо в наши дни моделът е още по-привлекателен за купувачите. И докато първите две поколения на модела няма с какво особено да се похвалят по отношение на техниката и комфорта, през 80-те „японецът” еволюира до истински шосеен лайнер. Електрически стъклоповдигачи, електрически огледала, задна чистачка и други глезотии са част от серийното оборудване във версиите GLX (в т.ч. – и купето). За сравнение: през 1990 г. при базовата W124-ка на Mercedes стъклоповдигачите все още са ръчни. По отношение на габаритите японската машина също успява да конкурира успешно марката със звезда на предния капак. През 1987 г. четвъртото поколение на модела „пораства” до 4,90 м – а това е на нивото на S-клас. В този момент са преработени и двигателите на 929 – палитрата стига до 3-литровия V6, който спокойно „гълта” по 15 л/100 км. Напълно достатъчен се оказва по-скромният 2,2-литров агрегат с по три клапана на цилиндър (128 к.с.). Всъщност през 90-те години Mazda има планове да лансира собствен луксозен бранд – тези намерения обаче така и не се осъществяват. Което е жалко, тъй като 929 е бил доста успешен опит за пробив в луксозния клас. Днес любителите на японската марка могат да намерят сравнителено запазен екземпляр от модела за около 5000 лева.