2017
ИЗВИНЕТЕ! Пет години след пускането си на пазара третото поколение на Mazda 6 все още събира погледите. A като комби тази динамично изглеждаща Mazda е колкото шик, толкова и практична – вместимостта на багажника й е 1664 литра. Дизеловият мотор на японците със 150 к.с. ни убеждава на хартия само в едно отношение: въртящ момент от 380 нютонметра, които са на разположение още от 1800 оборота. Те дават достатъчно тяга на комбито във всяка една ситуация. Дизеловият мотор ускорява бързо, но може да се кара и спокойно. Освен удоволствие от шофирането тази машина предлага и потенциал за пестене – спокойно можете да постигнете резултат около 5 л/100 км. В сравнение с него бензиновият мотор с максималния си въртящ момент от 210 Нм, които са на разположение едва при 4000 оборота, изглежда малко спънат. На практика това означава често превключване… За щастие с отлично настроената 6-степенна скоростна кутия и много добре разположения й лост това става лесно и при двата кандидата. При бензиновия мотор двигателят прави впечатление на малко по-неспокоен. Естествено със своите 145 к.с. Mazda не е недостатъчно моторизирана, но в сравнение с дизеловия мотор удоволствието не е така голямо. Стигаме и до парите. За дизеловия агрегат от Mazda искат 5000 лв. повече. Така че се налага да пестим от гориво. Изненадващо икономичният бензинов мотор обаче харчеше само с 0,7 л повече по време на теста. Други въпроси?
Извод
ШЕГАТА НАСТРАНА и се концентрираме върху парите – нещата са повече от ясни. Добавката от 5000 лв. на Mazda за дизеловия мотор е много. Остава утехата, че според Schwacke стойността на дизеловия вариант при продажба на старо е малко по-висока.