Mazda 6 на старо: „петица“ за шестицата

По-свежа, по-спортна, по-емоционална - с Mazda 6 японският производител скъса с еснафския си имидж. И при това автомобилът остана все така стабилен. Употребяваните "шестици" го доказват.


12
ян.
2018

Шестица по български, двойка по математика. Нима ви беше приятно, когато като ученик ви оценяваха по този начин? В същото време това е било само началото. Днес даже и ние оценяваме с училищните оценки – дори и при покупката на автомобил. Особено ако става дума за отличник. Защото Mazda 6 е точно такъв. Един свръхамбициозен тип, който при това ни е и симпатичен. Нима бележникът му е пълен само с отлични оценки? Да видим.

Прегледна подредба – работното място на водача се отличава с опростено управление, добро качество на изработка и спортни акценти.

Да започнем с доброто поведение. То не само е особено важна оценка в зрелостното свидетелство – шофьорите също много държат на него. И именно те оценяват Mazda 6 с добри и много добри оценки. Защото дефектите и неизправностите при този автомобил са изключение. Но не са и напълно изключени, както се вижда от нашата пощенска кутия за оплаквания. Най-често засегнатите от дефекти са „шестиците“ с Common- Rail дизелови двигатели. При тях нерядко има проблеми със системата за управление на двигателя, впръскването, турбокомпресора и горивната помпа за високо налягане. Има и някои наши читатели, които се оплакват от тотална повреда на дизеловия двигател на тяхната Mazda.

Любимо – Sport Kombi е сред най-предпочитаните модификации на Mazda 6. Съответно много са и офертите за употребяваните комбита.

При бензиновите двигатели тези проблеми са практически непознати. Модерните двигатели с по 4 клапана на цилиндър работят безпроблемно, както и при нашата Mazda 6 от продължителния тест, оборудвана с базовия 1 ,8-литров агрегат. Скъсани ангренажни ремъци? Това изобщо не се обсъжда – Mazda залага на класическата верига. Не се наблюдават и течове на масло или охладителна течност. А електронните системи за управление на двигателя като правило работят по-надеждно, отколкото при много конкурентни автомобили. Затова бензиновите двигатели получават оценка отличен 6.

Стабилни и издръжливи – детайлите по окачването устояват на големи пробези и рядко причиняват проблеми.

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА MAZDA 6 В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

По отношение на каросерията обаче Mazda 6 показва лека склонност към немарливост. И то най-вече при екземплярите, произведени до февруари 2006 г. – те проявяват тенденция към поява на огнища на корозия по ръбовете на вратите, капаците, дъното на колата и задните калници. Причината се крие в недостатъчната антикорозионна защита при производство. И въпреки че от тази „болест“ не са засегнати всички екземпляри в еднаква степен, не бива да си затваряме очите пред нарастващия брой оплаквания от „гниещи“ Mazda 6. В действителност, Mazda безплатно се погрижи за поправянето на засегнатите автомобили и освен това повиши антикорозионната защита при производството, но всичко това не ни позволява да дадем на каросерията оценка, по-висока от добър 4. Който иска да е напълно сигурен при покупката на употребявана Mazda 6, най-добре да избере по-нов екземпляр с по-добра антикорозионна защита.

За сметка на това окачването на колелата е солидно и получава висока оценка и от TUV. Все пак геометрията на предното окачване е чувствителна към по-силни удари в бордюри – даже и съвсем леки отклонения водят до „дърпане“ и „носене „. Всички  останали проблеми са по-скоро дреболии. Такива са и скърцащите и стържещи спирачки. В миналото имаше и няколко изнервящи сервизни акции за ремонт и корекции – общо 4 до 2004 г. И въпреки всичко – като теглим чертата, Mazda 6 е един силно препоръчителен употребяван автомобил, особено ако е с бензинов двигател. Затова и получава обща оценка много добър 5.

Още по темата

Card image cap
Употребяван автомобил: Peugeot 308 от 8000 лева

1
февр.
2016

Капризният „французин“ - Като употребяван автомобил популярният модел примамва с изгодните си цени. Но дали е добра покупка?

Card image cap
Най-евтините катерачи – високопроходими автомобили до 6000 лева

3
февр.
2016

При търсенето на подходящото возило за зимата посетихме най-затънтените автокъщи

Card image cap

В последния брой:

Архив >