Mazda 3 Skyactiv-X, Corolla 2.0 Hybrid и Focus 1.5 EcoBoost: кой е най-икономичен? (ТЕСТ)

0612
2021

ТАКА РАБОТИ ДВИГАТЕЛЯТ SKYACTIV-X

Новият бензинов мотор в Mazda 3 работи както с външно, така и с компресионно запалване. При студен старт или при голямо натоварване той работи като обикновен бензинов агрегат: горивно-въздушната смес бива запалена от запалителната свещ. Новост е „самовъзпламеняването“. Тук първоначално се компресира бедна горивна смес. Тъй като сместа се образува с голям излишък на въздух и е почти невъзпламенима, се прибягва до един номер: в процеса на сгъстяване директно пред запалителната свещ се впръсква допълнително минимално количество гориво, което изгаря там и възпламенява остатъка от сместа. Постоянно активната запалителна свещ осигурява плавния преход между работните режими. Каква е ползата от това ли? 6,5 литра среден разход на гориво, с един повече от данните в проспекта.

Продължете на следващата страница, за да видите класирането

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин