2021
В спортно загатнатия кокпит има приятни уреди, практична мултимедия, управляваща се с централен бутон, удобни седалки с приятна и щедра тапицерия и удобен лост на трансмисията. Това, което липсва: просторно място на задната седалка и голям багажник. Предпочитаната територия на модела са междуградските пътища, управлението е добро, както и окачването, а спирачките захапват здраво. Накратко: автомобилът дори доставя удоволствие. За разлика от двигателя. Той оставя впечатление на по-тромав, отколкото предполагат 180 к.с., разгръща мощността си с нежелание, вибрира и става шумен в диапазона на високите обороти. Тих и култивиран е само при внимателно боравене с педала на газта.



Подобно поведение обаче има и 3-цилиндровият мотор във Ford. Разбира се, че при пълно натоварване 1,5-литровият двигател става шумен като всички 3-цилиндрови мотори, но иначе не отстъпва по нищо на останалите. Като цяло агрегатът е с прилична шумоизолация, ускорява пъргаво от 1500 оборота и не се бои да навлиза в диапазона на високите обороти. В него се крие повече сила, която обаче не си пролича при измерванията ни: по-слабият с 30 к.с. Focus „сготвя“ Mazda 3 при еластичността – болезнено! Принципно виждаме в лицето на Ford образцов всестранен талант. Комфортът е съвсем приличен, пътното поведение – пъргаво, активно, стабилно. Оборудването е модерно – има от всичко. Разходите в това трио не са големи – като цяло водачите се придържат към свързаните с всекидневието разноски. Страхотно: принципно автомобилът е балансиран при спокойно шофиране, но чрез педала на газта може да се превърне в пъргава машина. Или иначе казано: две в едно.



Което ни отвежда към Toyota. Тук за комбинацията от бензинов двигател и електромотор ще трябва да платите немалко пари. Към високата покупна цена прибавяме и високите разходи за сервизиране. Иначе в полза на Toyota е безгрижният и действително ефективен пакет на задвижването. Ако се придвижвате спокойно с Corolla, то при разхода ще видите 4 преди запетаята. Не е трудно за постигане, а тихото и бързо ускорение от място на Corolla с фино дозирана мощност е интересно преживяване. Автомобилът обаче не обича да бъде управляван активно – със силно натискане на педала на газта и рязка смяна на посоката на движение. Бездруго максималната скорост на автомобила е ограничена на 180 км/ч, а при завиване и спиране „японецът“ има антиспортни прояви.

По отношение на комфорта CVT предавателната кутия работи перфектно, но при бързо ускорение ни демонстрира типичния (и субективно досадния) ефект на ластика, включително с подобаващия шум. Жалко, че на задната седалка има значително по-малко място в сравнение с конкуренцията, а багажникът също не е от големите. Ако сте решили да си купувате теглич, по-добре се ориентирайте към друга марка – Toyota Corolla Hybrid има прикачен товар от само 750 килограма. По отношение на електрониката Toyota също изостава. В сравнение с Ford например на японците им липсва Head-up дисплей или интегриране на смартфон на Apple в аудиосистемата. Така не ни остава нищо друго, освен едно резонно заключение: Ford Focus побеждава.
Продължете на следващата страница