2021
Ламбда, стехиометрично съотношение въздух-гориво, температура на газовата смес, инжектори с много отвори – тук бихме могли да изброяваме научните термини на двигателя с вътрешно горене дълго време. Или пък просто да ви кажем дали хората от Mazda са преоткрили наново двигателя. Японците пуснаха на пазара своя агрегат Skyactiv-X. 4-цилиндров мотор, нещо като комбинация от дизелова и бензинова машина, който почти не отделя вредни газове, но притежава страхотен потенциал за икономия.
Нека го обясним накратко: след тежката ни всекидневна практика двигателят не се различаваше от останалите. Това показа директното ни сравнение с два екстремни представителя на ефективния принцип. От една страна, най-лесният начин за пестене на бензин е хибридът. Традиционно той идва от Toyota. От друга най-простият начин за икономия е възможно най-малък двигател с малък брой цилиндри.



Ford умее това особено добре с двигателите си EcoBoost. Участниците в нашето сравнение: Mazda 3 с двигател Skyactiv-X, Toyota Corolla 2.0 Hybrid и Ford Focus 1.5 EcoBoost. Бързаме да кажем: тук Toyota е най-икономичният модел. Миксът между бензинов двигател и електрически режим на движение действа както винаги добре. Новата Mazda харчеше по време на тестовата ни отсечка с почти половин литър повече на 100 километра. А Ford е още по-лаком от Mazda. Тоест, ако отдавате значение само на разхода на гориво, вече сте получили нашата препоръка. За всички останали: в Mazda виждамеуспешна смесица между шикозен компактен автомобил за удоволствие и практичен приятел.
Продължете на следващата страница