Mazda 3 e-Skyactiv G 122: просто един елегантен автомобил (ТЕСТ)

2401
2024

Една изненада рядко идва сама. След Hyundai (на предишните страници) сега в нашата статия влиза и фейслифтът на Mazda 3. В бъдеще компактният „японец” ще стане по-скъп, но затова пък ще предлага 10,25-инчов централен монитор, който на място реагира на допир. В нашия модел, който все още може да се намери в складовите наличности на търговците, има 8,8-инчов монитор, който не реагира на допир. В днешно време е сравнително малък (всеки модерен смартфон предлага повече), но се управлява изключително лесно и прецизно посредством въртящия/натискащ се превключвател.

Кокпитът с малкия монитор, който не реагира на допир, вече няма да се предлага. Изработката е много добра
Запазена марка на Mazda: механична скоростна кутия с къси ходове на лоста и в Mazda 3

Като цяло сдържаната както по отношение на дизайна, така и по отношение броя на бутоните Mazda прави впечатление на подчертано успокояваща. Водачът седи върху удобна, но малко къса по отношение на повърхността за бедрата седалка и може да пътува спокойно. За пътниците е малко по-сложно. Заради стилно скосената задница и малките отвори за вратите качването отзад е малко трудно. Отвътре на по-високите пътници ще им липсва пространство за раздвижване – те седят ниско долу и не много отпуснати. Тук дизайнът си казва думата. Заради силно възходящата линия на прозорците и на почти минималистичните стъклени повърхности отзад водачът почти не вижда нищо при поглед назад през рамото. Така че по-добре гледайте напред и се наслаждавайте на хубавия мотор.

По задницата няма излишни украси, а изчистени линии – един доста динамичен автомобил

Да, при 122 к.с. темпераментът остава ограничен, но спокойното разгръщане на мощността, превъзходно стегнатото превключване на предавките също си имат своя чар. В унисон с това е и комфортнотото и балансирано окачване, но лошите пътища биват толкова подробно предавани, че направо се чува тропане.

Във всяка Mazda 3 има бутон за стартиране, но за безключовия достъп се доплаща

Технически данни: Mazda 3 e-Skyactiv G 122

Двигател 4 цилиндъра, отпред напречно • Работен обем 1998 см3 • Мощност 90 кВт (122 к.с.) при 6000 об./мин • Макс. въртящ момент 213 Нм при 4000 об./мин • Задвижване предно/6-степ. мех. • Д/Ш/В 4460/1795/1435 мм • Тегло (празен) 1384 кг • Багажник 351–1026 л • 0–100 км/ч 10,4 сек
Макс. скорост 197 км/ч • Разход 5,5 л А95Н/100 км • Емисии CO2 124 г/км Цена от 51 190 лв.

ОБОРУДВАНЕТО
Досегашната базова линия Comfort включва серийно 16-цолови алуминиеви джанти, LED фарове, Head-up дисплей, климатична инсталация, авариен спирачен асистент за града, асистент за запазване и смяна на пътната лента, адаптивен темпомат. Препоръчително: Homura (плюс 4000 лева) с отопляеми предни седалки, двузонова автоматична климатична инсталация, безключов достъп, камера за заден ход.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин