Mazda 3 срещу Ford Focus: кой е по-добрият хечбек? (ТЕСТ)

2307
2024

Търсите динамика на достъпна цена? Получилата малък фейслифт Mazda 3 трябва да се докаже срещу Ford Focus в сравнителния ни тест

Тези два производителя – между тях имаше нещо. През 90-те и 2000-те години те работеха в тясно сътрудничество, в един момент Ford притежаваше почти две трети от акциите на Mazda. Един от продуктите на този брак: първите две поколения на Mazda 3 използваха платформата на Focus от 2004 г., като имаше и още прилики с компактния модел от Кьолн. Днес? Тази кооперация отдавна е минало – ще видим обаче кой е по-напред. В сравнението и двата модела участват като меки хибриди с бензинови двигатели.

Спортната броня издава ST-Line при Ford, няма допълнителни фарове за мъгла
Дизайнът със скосената задница изглежда доста атрактивно и подобрява аеродинамиката на Маzda 3

НА ШОФЬОРСКАТА СЕДАЛКА…

…става ясно, колко различно може да бъде интерпретирано понятието „спортен компактен автомобил“. Mazda е класически редуцирана. Промените, които са направили по модела създателите му, трябва да бъдат търсени с лупа. При това има няколко такива: 10,25-инчов централен монитор (по-голям и реагиращ на допир по време на движение), нови бутони на климатика, система за предупреждение при умора у водача, Apple CarPlay и Android Auto с безжична свързаност. Освен това серийният Head-up дисплей може да прожектира информация от навигацията на смартфона върху предното стъкло – само от карти на Apple. Нещо, което е останало: страхотната позиция на седене. Mazda говори за Jinba Ittai, тоест сливане между кон и ездач като вдъхновение за своите модели. В Mazda 3 това действително се усеща: кокпитът е изцяло насочен към водача, воланът и педалите са поставени на перфектните позиции и направо го приклещват. Дори и с ръце на волана, лактите ви се опират удобно на подлакътниците на вратите и в средата. За съжаление без промяна: системата за гласови команди на Mazda не разбира свободно формулирани команди. Понякога иска и допълнително потвърждение на определени адреси.

Големият монитор реагира малко бавно, но предлага смислено структурирани менюта
Ford Focus: матричните LED фарове осветяват и завоите чрез включване/изключване на различни елементи
Широко изтегленият надпис на модела издава фейслифт варианта отзад

Последната наистина важна новост: който иска, може срещу доплащане да си поръча в Mazda 3 стъклен, плъзгащ се покрив, който осигурява повече светлина в иначе малко тъмното купе. Ford също владее играта с указанията от навигацията на смартфона – всъщност откакто през последната година получи широкообхватен фейслифт. Създателите му го дигитализираха, бутоните на климатичната инсталация са интегрирани в огромния 13,2-инчов тъчскрийн. Хубаво е, че винаги остават там, а не изчезват в някое подменю. Като цяло обаче човек се пита, дали няколко истински бутона не биха внесли повече естетика в кокпита на Focus. Още повече че системата все още реагира малко бавно.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин