2019
Качвате се, наслаждавате се и потегляте. Такова е първото впечатление в Mazda. Седалките са отлични, позицията зад волана – подходяща, уредите – добре четими. Лостът на трансмисията влиза идеално във всяка предавка. Накратко: в японската тройка всичко е перфектно. Още повече, че двигателят демонстрира солидна тяга и добри маниери. Ускорява мощно (макар и с кратка пауза за поемане на въздух по време на превключване на предавките). Разгръща култивирано въртящия си момент. Без усилия стига до 5000 оборота. Още по-добре: типичният звук при движение на ниски обороти е напълно чужд на Mazda. Значи всичко е отлично? Не съвсем. Тъй като новата Mazda 3 се вписва повече в лигата на Coupé-тата, отколкото в тази на компактните автомобили. Мотото: красотата изисква жертви. Искате да се качите отзад? Чака ви доста напрегнато физическо упражнение.

Искате да седите удобно? За съжаление не и при тази леко асиметрично разположена спрямо облегалката странична опора. Усещане за простор? Хм… Багаж? В товарния отсек ще поберете по-малко в сравнение с Peugeot и Ford, освен това трябва да го пренасяте през висок товарен ръб. А на всичкото отгоре Mazda не е и евтина. Mazda3 има значително по-скъпа поддръжка, а ако изминавате големи пробези, трябва да плащате и допълнително. 1.8 Skyactiv-D харчи повече дизелово гориво в сравнение с 4-цилиндровите мотори на конкурентите в теста – но все пак по-малко спрямо повечето SUV-ове.
ИЗВОД
Ford печели, тъй като е типичният всестранен талант в тази лига. В новата Mazda 3 липсват комфорт на седене на задната седалка и място в багажника. Peugeot? Щеше да е хубаво да предлага повече асистенти.