2019
НА ВСЕКИ ЪГЪЛ QASHQAI ИЛИ RAV4 – изглежда целият автомобилен свят се е запалил по SUV-овете. Само не ни разбирайте погрешно: ние харесваме практичните модели с висока позиция на седене, но нещата могат да бъдат по-фини, по-опростени и повече по мярка. Накратко: става дума за компактните модели. Например за Ford Focus и Peugeot 308. На дължина от 4 метра и с пет врати, те доставят удоволствие, осигурявайки практичност на достъпни цени. Особено с икономични дизелови двигатели, които далеч не са обект на заклеймяване. Новият участник в тази лига: Mazda 3. Представеният наскоро модел навлиза със сериозно присъствие на дизайнерската карта.
Как ще реагират Ford и Peugeot на красивия „японец“ – ще разберем от сравнителния тест. По традиция Focus се вписва особено добре в пътната обстановка. 1.5 не прави изключение. Нашият тестов автомобил, ST с по-къси с 20 милиметра пружини, реагира умело на неравностите в пътната настилка, като залепва Focus стабилно за пътя. Управлението реагира бързо, а спирачките могат да захапват здраво или да действат фино – в зависимост от предпочитанията на водача. Жалко, че във Ford са оборудвали управлението на двигателя с програма за нежно превключване между предавките. Като последствие дизеловият мотор реагира малко шумно – звучи леко изкуствено и нехармонично. Друго нещо, което ни се стори прекалено обстоятелствено: за гумите има голям брой препоръчителни стойности (за различни скорости, за различно натоварване)… Може и да не е толкова сложно!


Продължете на следващата страница