Mazda 3 срещу Ford Focus и Peugeot 308: кой е най-добрият компактен модел?


4
сеп.
2019

На всеки ъгъл Tiguan или RAV4 – изглежда целият автомобилен свят се е запалил по SUV-овете. Само не ни разбирайте погрешно: ние харесваме практичните модели с висока позиция на седене, но нещата могат да бъдат по-фини, по-опростени и повече по мярка. Накратко: става дума за компактните модели. Например за Ford Focus и Peugeot 308. На дължина от 4 метра и с пет врати, те доставят удоволствие, осигурявайки практичност на достъпни цени. Особено с икономични дизелови двигатели, които далеч не са обект на заклеймяване. Новият участник в тази лига: Mazda 3. Представеният наскоро модел навлиза със сериозно присъствие на дизайнерската карта. Как ще реагират Ford и Peugeot на красивия „японец“ – ще разберем от сравнителния тест.

Ford Focus: класически изглед, малка индикация на скоростомера, скоростният лост можеше да е малко по-високо разположен.

По традиция Focus се вписва особено добре в пътната обстановка. 1.5 не прави изключение. Нашият тестов автомобил, ST с по-къси с 20 милиметра пружини, реагира умело на неравностите в пътната настилка, като залепва Focus стабилно за пътя. Управлението реагира бързо, а спирачките могат да захапват здраво или да действат фино – в зависимост от предпочитанията на водача. Жалко, че във Ford са оборудвали управлението на двигателя с програма за нежно превключване между предавките. Като последствие дизеловият мотор реагира малко шумно – звучи леко изкуствено и нехармонично. Друго нещо, което ни се стори прекалено обстоятелствено: за гумите има голям брой препоръчителни стойности (за различни скорости, за различно натоварване)… Може и да не е толкова сложно!

Peugeot 308: малки уреди, срещуположно движещи се стрелки, разположени над волана – няма как да бъде по-странно. Но пък всичко е окей.

Преминаваме към Peugeot. Въпреки че „французинът“ е по-лек от останалите два модела и заради по-голямата си мощност спринтира по-бързо до темпо 100, създава впечатление на недостатъчно мощен. Това се дължи на вибриращото разгръщане на мощността с подчертана антипатия към високите обороти. Цялото това нещо се подкрепя от неособено прецизното превключване на предавките. Все пак на едно място сдържаният темперамент му помага: моделът от Франция харчи много по-малко от останалите два в теста. С позицията на седене с поглед върху уредите над волана определено трябва да свикнете. Това обаче ще стане трудно по отношение на недобре оформените седалки. Благодарение на меката настройка на окачването си 308 преминава комфортно и през неравностите, но пък това се отразява на прецизността на управление. Трябва да сте концентрирани при движение по тесни пътища с големи неравности – липсата на достатъчна обратна връзка на управлението пречи на по-бързото придвижване в такива участъци. Така че по-добре се движете по-спокойно, за да остане автомобилът тих. Тъй като при натоварване дизеловият агрегат напомня за себе си. Утехата? Ще я получите на касата. 308 предлага добър автомобил с евтина поддръжка за малко пари.

Mazda 3: Приятно прегледен кокпит, големи цифри, познат изглед – така трябва да изглеждат инструментите.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Произведоха милионния дизелов двигател BlueHDi Евро 6

6
май
2016

Агрегатът слезе от поточната линия в Тремери, във френския регион Мозел тази седмица

Card image cap
Така снима нарушителите германската полиция! (ВИДЕО)

31
юли
2017

Видео, заснето със смартфон, разкрива как 8-9 водачи на минута биват заснети с превишена скорост от камера, скрита до боклуци в квартал на Заарбюкен

Card image cap
Най-шантавите желания на клиентите на Rolls-Royce

5
апр.
2016

Rolls-Royce изпълнява почти всяко желание на клиента. Дали той ще иска кожа с цвета на кучето си, специална стойка за чашата с лимонада на половинката или хладилен багажник – това няма значение. Запознайте се с най-странните прищявки на богатите!

Card image cap
Peugeot 3008 иска да ви глези

25
окт.
2016

Наистина, Peugeot 3008 ползва техниката на 308, но е променено значително, и то на важни места. Първите ни впечатления!

Card image cap
7616 „коня“ по релсите

12
май
2016

Siemens достави в България нов локомотив Vectron AC MP с тягова мощност от 5600 киловата

Card image cap

В последния брой:

Архив >