2017
ОЦЕНКА В ПРОДЪЛЖИТЕЛНИЯ ТЕСТ НА АUТО BILD: пълна „шестица“. Пред TUV в катеrорията на 4- и 5-годишните автомобили Mazda 3 (Тур BL, 2009-2013) се представя по-добре от всички останали. С друrи думи: Mazda си е написала домашните и е създала надежден автомобил. За съжаление радостта от надеждната техника не е вечна, защото по дъното и в кухините каросерията е защитена от корозия доста немарливо. Недостатъчен е и въртящият момент на най-малкия бензинов двиrател (105 к. с., 145 Нм) . Дизеловият 1.6 MZ-CD със 115 к.с. и 270 Нм е много по-еластичен и е препоръчителен за всички, които редовно се движат по магистралите.

Спортно излъчване: уреди в дълбоки „пещери“, удобен кожен волан и къс скоростен лост. Управляемостта е точно толкова добра, колкото обещава спортната визия.
Но истинската стихия на Mazda З са между градските пътища: с прецизното си и спонтанно реагиращо кормилно управление, с късите ходове на скоростния лост и подходящите предавателни числа Mazda 3 се движи като спортен автомобил . Същото може да се каже и за окачването със стегнати настройки. Няма спор, номер З получава „шестица“ и по отношение на спорта. Само че всичко трябва да е с мярка: предното задвижване на върховия модел MPS е тотално прето варено с мощността от 260 к . с. Тестваната Mazda 3 1.6 MZR HighLine е паркирана при дилъра на Honda Rein в Хорст/Шлезвиг/Холщайн (www.honda-rein.de) и е безу пречна както визуално, така и технически. За съжаление и тук виждаме типичните за този модел огнища на корозия, най-вече по ръбовете и по дъното. Но през следващите 5 години не бива да се окачват проблеми пред TUV заради ръждата. Но който иска неговият автомобил да бъде отличник и по отношение на качеството в дългосрочен план, трябва да подложи своята Mazda 3 на допълнителна защита на кухините на каросерията в специализиран сервиз.