Mazda 3 на старо: отваряйте си очите на четири


31
дек.
2020

МАНИПУЛАЦИЯ? Пулсът ни се покачва, а след това установяваме, че посоченият за смяна на спирачната течност пробег още въобще не е достигнат. Смяната е била извършена през 2018 г., а километражът на комбинирания уред през юли 2020 г. показва по-малко километри. Да не би пък някой да е превъртял (върнал) километража? Оказва се грешка при изписването: по невнимание преди 2 години механикът е записал вместо актуалния пробег планирания за следващата смяна. Започваме успокоени тестовото шофиране. 150 дизелови конски сили и 380 нютонметра – това плаче за магистрала и дълъг път. Не само на теория Skyactiv-D 150 може да измине над 1000 километра с 51-литровия си резервоар.

Sports-Line с централно разположен оборотомер. Долу: на лепенката има неверен пробег

През 2013 г. преработеният дизел по време на продължителния тест на AUTO BILD достигна разход от 4,9 литра – много добра стойност! Не толкова добри са динамичните характеристики: за да достигне скорост 200, нашият притежаващ ръчни скорости тестови автомобил се поизмъчи доста – очаквахме повече тяга. По време на ускоряване и превключване на предавка усетихме значително намаляване на мощността. Може да има много причини за това – най-често става дума за отлагане на нагар. вероятно по EGR-клапана, който не се затваря правилно или се затваря със забавяне. Освен това лопатките на турбината може да блокират заради нагар. Проблемът е вследствие на конструкцията и може да се отстрани посредством почистване.
По-сложен е въпросът с разреждане на моторното масло, от който притежателите на Skyactiv-D често се оплакват. За да бъде почистен филтърът за твърди частици (регенерационен цикъл), инжекторите със закъснение впръскват дизелово гориво, което не бива възпламенявано в горивните камери, а трябва да осигури подходяща температура за филтъра за твърди частици и свободно пропускане.

Дълго междуосие: впечатляващите 2,70 метра осигуряват много място отвътре

Проблемът: по стените на цилиндрите през буталните пръстени една част от горивото достига до кръга за циркулация на моторно масло. Това се случва особено често при използвани на къси разстояния автомобили. Симптом: нивото на маслото на максимум. Опасността: повреда на двигателя заради недостатъчно смазване. Съвет: при покупка проверявайте дали моторното масло е сменяно на кратки интервали. Също така е добре да повдигнете колата на подемник и да проверите дъното за наличие на ръжда. При нашия 4-годишен модел бе така. Познато ни е и от по-стари модели на Mazda.

Продължете на следващата страница

Още по темата