Нашите съвети » Mazda 2 на старо: тук няма сериозни слабости

Mazda 2 на старо: тук няма сериозни слабости

1908
2022

МАЛЪК АВТОМОБИЛ С 90 К.С. Навремето човек би си помислил, че това е GTI. Днес тази мощност е само средностатистическа. Хората са разглезени. Поне що се касае до еластичността, моделите с модерни турбомотори вдигат доста високо летвата. Затова Mazda 2 не прави впечатление на много пъргава. С технологията си Skyactiv японците отдавна залагат на атмосферни двигатели с висока степен на сгъстяване. Характеристиката им е като тази на някогашните 6-цилиндрови агрегати на BMW. Спокойна работа, линейно разгръщане на мощността, но тягата е налице едва от 4000 оборота. Ако бързате, трябва да изберете 5-степенната механична скоростна кутия с къси и екзактни ходове на скоростния лост. Този избор е по-добър от 6-степенната автоматична трансмисия. Тя превключва рано и спъва темперамента. Вместо за 9,4 секунди, достигате темпо 100 за 12.

Управляемостта и пътното поведение са добри – ако се предлагаше и по-голяма мощност

По-бавна, но и по-изгодна е базовата версия със 75 к.с. По-бърз е топмоделът със 115 к.с. По-икономичен, но предлаган само до 2018 г., е дизелът със 105 к.с. Всичките двигатели са 4-цилиндрови с работен обем от 1,5 литра и Eвро 6. Mazda 2 избира различни пътища и в други отношения. Управлението на кокпита се отказва от странни решения, дисплеят е издържан подчертано делово. Въпреки че е представен през 2014 г., органичният дизайн Кодо със стилните форми и дългия преден капак изглежда модерно и до днес. Това, че предлаганият само с пет врати малък автомобил се произвежда вече от осем години, си проличава по малкото място. На втория ред е доста тясно – тук конкуренцията е значително по-щедра. Не е хубаво това, че механизмите за повдигане на стъклата не предлагат защита срещу защипване. Впечатляващи и до днес са прецизното управление и стегнатото, но не и некомфортно окачване.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА ПРОДАЖБА НА MAZDA 2 НА СТАРО

Спортен кокпит с голям скоростомер в средата

А качеството – така или иначе. От години Mazda е един от най-добрите в своя клас според статистиката от техническите прегледи в Германия. Ако проверяващите имат своите забележки, то те се отнасят най-вече до износените пружини. Дефектните или неправилно настроени предни светлини са индикация за неособено добра поддръжка. Проблемите с ръждата на предишните модели на марката не са тема при „двойката“. Ръждясалите ауспухови уредби, течовете на масло и дефектните букси също бяха проблем в миналото. Затова и не е изненадващо, че като употребяван моделът не е сред най-евтините. Дори и след 5 години Autohus в Бокел до Бремен иска за автомобила 21 000 лева. И със сигурност ще се намери кой да ги плати. Добре поддържаните употребявани автомобили са скъпи и се продават бързо.

Приятни седалки с достатъчно голям диапазон на регулиране, задна седалка за максимум двамa души в Mazda 2

НАПРАЗНО ЩЕ ТЪРСИТЕ СЕРИОЗНИ СЛАБОСТИ

Като типична Mazda и 2 е добър модел, който не прави впечатление с проблеми. Слаби места ще търсите с лупа, употребяваните екземпляри често са добре поддържани и с изрядна сервизна книжка. Ценовото ниво е прекалено високо. След повече 6 години фотомоделът ни струва с над 50 процента от цената си като нов. Ако получите големи отстъпки за нов автомобил, той може да е сериозна алтернатива.

Светлини
Често – над средното ниво – се случва да изгорят крушки.

Пружини
Обикновени са, често за тях има забележки по време на основния технически преглед.

Корозия
По дъното на автомобила има незащитени зони. Действайте!

Окачване
В зависимост от предишния собственик може да създава проблеми след втория технически преглед.

ИЗВОД

Солиден малък автомобил с характер. Окачването, управлението и трансмисията са спортно директни. Трябва да свикнете само с неособено мощните двигатели. Впечатление правят високите цени.

Още по темата

ƒ