2021
Mazda ще представи на Los Angeles Auto Show нов SUV с конвенциално задвижване. AUTO BILD ще ви даде информация за CX-50!
С новия CX-50 японците от Mazda разширяват своята SUV-гама. Притежаващият конвенционално задвижване CX-50 е първият SUV на Mazda, предназначен за американския пазар, което обяснява и фактът, че моделът ще бъде показан на изложението Los Angeles Auto Show. По отношение на техниката CX-50 е позициониран над CX-5, но е базиран на Mazda3 и CX-30. Производството на новия кросоувър ще стартира от януари 2022 в Щатите.
Моделът вероятно няма да се появи в Европа. Премиерата на CX-50 ще бъде използвана от Mazda за обявяването на два нови SUV-модела за Стария континент: през 2022 и 2023 г. на пазара ще се появят CX-60 и CX-80 (три реда седалки).
Офроуд визия за CX-50
На външен вид CX-50 прилича на CX-5, но все притежава някои особености. Така американският SUV на Mazda оставя впечатление на сравнително внушителен. Радиаторната решетка се простира до фаровете, с изключение на няколко детайла липсва хромирана украса, което кара CX-50 да изглежда доста функционален и здрав. Предният капак е покрит с матово фолио. Притежаващите пластмасови рамки калници се различават от останалите SUV-ове на Mazda – не са кръгли, а с ръбеста форма – като при електрическата MX-30. В задницата впечатление правят най-вече задните светлини и широката броня със загатнати вентилационни отвори вляво и вдясно. В комбинация с багажника на покрива CX-50 оставя впечатление за подобаващи офроуд-качества.
Функционален кокпит и две моторизации
Вътрешното пространство на CX-50 е прегледен, а в средата – върху сравнително високото арматурно табло – е разположен монитор. Архитектурата на кокпита оставя хармонично и функционално впечатление. На първите снимки се виждат кръгли уреди (вероятно частично дигитални) и тънък волан, както и блок за управление на климатичната инсталация с бутони и въртящи се превключватели. Mazda обещава висококачествени материали и обръща внимание на панорамния покрив на CX-50. Информацията относно техниката е сравнително пестелива. Mazda съобщава само, че CX-50 ще се предлага в две моторизации. И двата варианта са с 2,5-литров бензинов мотор – с и без турбина. Двойното задвижване на CX-50 ще разполага с нов режим на движение (Mi-Drive). На по-късен етап ще се появят и електрифицирани варианти на модела.