2018
Новата норма за вредни емисии носи името Euro 6d-Temp и изисква по-ниски нива на азотни оксиди от дизеловите агрегати, както и по-ниски нива на твърди частици за бензиновите мотори. Затова производители трескаво преоборудват моделите съгласно новата норма.
Mazda също подготвя гамата си от автомобили за бъдещето. Всички модели освен Mazda 3, чийто наследник ще се появи през 2019 г., и MX-5, чието оборудване ще бъде извършено съвсем скоро, вече отговарят на новата, строга норма. Mazda 2 успява да се измъкне елегантно от дизеловата афера- малкият автомобил просто няма вече да се предлага с дизелов двигател. Бензиновите мотори пък отговарят на Euro 6d-Temp. Mazda 6 (включително и комбито) ще отговаря на нормата от фейслифта си, който стартира от юли 2018 г.
При CX-3 1,5-литровият дизелов мотор е заменен от 1,8-литров – Mazda обаче не говори за нов двигател, а за увеличаване на работния обем. С него колата отговаря на новите норми – също както и 2-литровият бензинов мотор, който се използва например Euro 6d-Temp. В модела се използва и друг, отговарящ на нормата дизелов двигател – 2,2-литров 4-цилиндров.