Mazda печели, Kia побеждава!


1
май
2020

Макар, че заглавието звучи нелепо, си е точно така: Mazda3 наваксва с новия бензинов двигател, но все пак финишира втора след Kia Ceed.

Първо място: 546 от 800 точки: Kia Ceed 1.4 T-GDI. 

Успешен във всяко отношение компактен модел, с малко слабости и много предимства. Нека споменем седемте години гаранция. Цена: от 33 996 лв.

Второ място: 529 от 800 точки: Mazda3 Skyactiv-G 2.0 150 M Hybrid. Дизайнерско творение с недостатъци, но най-накрая с приличен бензинов двигател под капака. Цена: 49 500 лв. (за Германия)

В Германия от десет нови автомобила три са SUV – и два компактни автомобила. Mazda3 и Kia Ceed са типични представители на своя клас. Японците наскоро освежиха, респективно направи по-бърза Mazda: с нов бензинов двигател със 150 к.с. под капака. Какво може той ще научим от сравнението с Kia Ceed – моделът, който победи дори VW Golf в тестовете на AUTO BILD.

Красивата форма коства на Mazda3 много място

При еднаква широчина (1,80 метра) и височина (1,44 метра) Mazda е по-дълга с 14 сантиметра и предлага по-голямо с 8 см междуосие. Би следвало да има повече място. Нищо подобно. На теория би трябвало, но на практика има малко място. На Mazda ѝ липсва пространство над главите на пасажерите отзад – повече, отколкото на тези отпред.  Причината е в това, че японците са монтирали предните седалки на по-високо в сравнение с корейците, а освен това покривът на 3 е скосен отзад, което намалява вътрешната височина и затруднява качването на задните седалки. Въпреки по-добрите заради по-стегнатата си тапицерия седалки в Mazda ще седите малко сгънати, ако сте високи над 1,80 метра. Багажникът също пада жертва на красивия дизайн. При сгънати задни седалки Ceed побира с 265 литра повече. Товарният ръб на Ceed е висок само 60 сантиметра, докато този на 3 е по-висок с 16 см.

Въпреки изцяло различната логика на управление на кокпита, пилотите и на двата азиатски компактни модела ще се чувстват чудесно. Редуциран и прегледен, концентриран до най-същественото (въртящ/натискащ се лост), кокпитът на Mazda няма да отвлича вниманието ви. Kia залага на значително по-голям брой бутони, които са разположени удобно и са достатъчно големи на размер. Отвличане на вниманието на водача? Тук то също е минимално, тъй като всичко е самообясняващо се. Ако имаме забележки, то заради видимостта назад. При Mazda погледът през рамото е направо безсмислен – прозорците са малки, а колоните – внушителни. Потегляме. За бога, досега не е имало толкова добър бензинов мотор в Mazda3. Познатият ни 2,0-литров с мек хибрид и система за изключване на цилиндрите сега е с мощност 150 к.с. 28-те к.с. повече в сравнение с Skyactiv-G 122 се усещат доволно. 4-цилиндровият агрегат работи равномерно и спокойно, но също както и събратята си се нужда е от обороти. Темперамент се усеща едва от 3500, 4000 оборота.

Това се държи най-вече на липсващата турбина и на малкия въртящ момент от 213 Нм при 4000 оборота. Малка утеха: прецизно превключващата 6-степенна трансмисия доставя истинско удоволствие. А 2-литровият 4-цилиндров мотор е направо симпатичен със своето спокойствие и своята увереност.

При движение Ceed отнася 3

В Ceed ни очакват доста пъргави 140 к.с. Благодарение на турбото за тях е достатъчен работен обем на двигателя от 1,4 литра. Темперамент ще усетите още от 2000 оборота. При изпреварване „кореецът“ не оставя шанс на симпатичния си колега от Япония – с по-големия (242 Nm) и на разположение от по-рано максимален въртящ момент (от 1500 об/мин) обаче не може да бъде компенсирана не дотам прецизно превключващата 6-степенна механична скоростна кутия на Kia. В Ceed ще преминавате по-приемливо през неравностите на пътя – окачването като цяло е по-комфортно и поглъща добре дупките. На по-стегнато возещата Mazda ѝ липсва спокойствие и лекотата: през капаци на канали и фуги ще преминавате не толкова елегантно и пътниците ще забелязват всяка една неравност. По равни пътища всичко е на ниво. Тук трябва да отбележим и прецизното и директно управление.

Базовата цена на Mazda3 Skyactiv-G 2.0 е 49 500 лв. (за Германия), а Kia Ceed 1.4 T-GDI стартира от 33 996 лв. Разходът на гориво на Kia е минимално по-висок (7,3 към 7,2 л). Mazda3 ни се понрави със своя дизайн, а Kia – с цялостната си концепция. И двата модела са силни характери.

ИЗВОД: накрая сравнението се печели категорично от „корееца“. Кое наклони везните в полза на Kia? Във всекидневието Ceed събра значително повече точки от красивата, но не винаги практична Mazda 3. „Японецът“ върви доста приятно с новия бензинов мотор. Ако външния вид ви е по-важен от практичността, то можете да изберете Mazda.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >