2024
Първоначалната цена като нов на този Maybach 57 е била 1,37 милиона лева. Луксозният модел вече се предлага за под 170 000 лева!
Това боли! В нито един автомобилен клас загубата на стойност не е токова голяма, колкото в луксозния сегмент. Независимо дали става въпрос за голям SUV или XXL седан, можете буквално да наблюдавате как тези автомобили губят стойност с всеки час. За разлика от много спортни автомобили, йънгтаймери и олдтаймери, не може като цяло да се твърди, че стойността им ще нараства с годините, въпреки че разбира се има и изключения.
Но има един автомобил, която”бие” всички по загуба на стойност: Maybach! През 2002 г. Mercedes възроди традиционната марка с амбициозна цел – Maybach трябва да произвежда най-луксозните и следователно най-скъпите лимузини в света. Говори се, че за разработката на моделите 57 и 62 са инвестирани 2 милиарда лева.
Базова цена като нов – малко под 800 000 лв.
Планът е да се продават между 1000 и 1500 автомобила годишно, но проектът се оказва мега-провал! Само няколко клиенти са готови да похарчат почти 800 000 (Maybach 57) или 920 000 лв. (Maybach 62) за луксозен седан, който изглежда много подобен на W 220 S-клас, и в основни характеристики дори на S-клас от поколение W 140. Дори по-мощните версии на S-клас и специалните модели като Zeppelin или Landaulet не могат да променят това. Експериментът Maybach приключва през 2012 г. Днес традиционното съкращение се използва само като вариант на оборудване за S-клас и GLS.
В резултат на това бившите луксозни модели страдат от изключителна загуба на стойност. Добър пример е Maybach 57, продаван от дилъра „Gregory’s Cars GmbH“, с първа регистрация от 2008 г., който в момента се предлага за продажба с пробег от 89 254 километра. От първа ръка е и изглежда в добро състояние на снимките. На тях се виждат само дребни козметични дефекти като избелели средни колони.
Дори „късата версия“ е дълга 5,70 метра
Между другото, абревиатурата на Maybach 57 означава дължина от 5,70 метра (по-точно 5,73 м), а 62 е с почти половин метър по-дълъг. И двете версии се задвижват от 5,5-литров V12 агрегат (M 285) на Mercedes. Двигателят мобилизира 550 к.с. и 900 Нм максимален въртящ момент, което гарантира прилични динамични характеристики въпреки собственото му тегло от около 2,8 тона. При S-версиите, представени по-късно, двигателят е заменен с 6,0-литров V12 (M 275) с 612 к.с. и 1000 Нм.
Традиционно Maybach не е за състезания, а по-скоро за чист лукс – и дори по днешните стандарти, луксозните автомобили все още могат да предложат много. Изброяването на всички екстри на 57, показани тук, определено би продължило доста дълго, така че ще бъдем кратки: хладилник, телефон за кола, климатизирани седалки, DVD плейър, система за забавление на задната седалка, функция за масаж, задна ролетна щора, звукова система Bose, отопление на волана и много други.
Играй за електрически скутер или ваучер за гориво на стойност 100 лева.
Свали приложението EKO Smile!
Maybach струва 170 000 лв.
16 години и 89 000 километра по-късно внушителният модел струва под 170 000 лв., което прави около 1,2 милиона лева загуба на стойност.