Maybach: превръща се в колекционерски екземпляр


10
авг.
2020

Откакто Maybach е само ниво на оборудване, нещата с традиционната марка не вървят добре. Сега обаче стойността на произведените екземпляри се вдига!

В навечерието на 2000 г. от Daimler искаха да поставят короната в своето подразделени за автомобили с марката Maybach. Перфектният на пръв поглед план обаче се провали и луксозните модели се застояваха дълго време в шоурумите. Междувременно Maybach е само ниво на оборудване на Mercedes S-клас и Mercedes GLS. Ще продължи да е така и при новата S-класа, която ще бъде показана в началото на септември и ще е при търговците от ноември 2020 г. Вариантите ще бъдат на пазара през пролетта на 2021 г.  Те ще продължат една традиция: те ще са единствените версии на S-клас, които ще се предлагат с битурбо 12-цилиндров двигател. За първи път в новия модел ще е възможна комбинацията между мотор V12 и двойно задвижване.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА УПОТРЕБЯВАНИ MAYBACH В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Всичко бе планирано по съвсем друг начин. 1000 до 1500 автомобила, или пък значително повече възнамеряват да продават хората от  Mercedes на година под името Maybach. След бляскавата премиера на луксозното дуо Maybach 57 и Maybach 62 през 2002 г. следва застой. Търсенето е по-малко от очакваното и така години наред не се появява наследник на модела. Не се състоят дори планираните фейслифти.

Maybach със стара техника на Mercedes

Проблемът: елитните клиенти не разбират историческата връзка на марката Maybach към кръстника ѝ Вилхелм Майбах. И затова други луксозни модели като Rolls-Royce или Bentley вървят повече. В техническо отношение Maybach също изостава. Той е базиран на S-клас (W 220), но отчасти техниката е и от предишния модел W 140, разработвана в края на 80-те години. Освен това има сериозен пропуск по отношение на бронировката. Тъй като моделите на  Maybach са замислени като луксозни лимузини, а не като държавнически, те не могат да бъдат поръчани като бронирани версии и по този начин не представляват интерес за редица крале, благородници и държавни глава.

Сега обаче рядко срещаните екземпляри на Maybach се оказват много добра инвестиция. С нарастване на търсенето стойността им нараства – особено на редките варианти като открития Maybach Landaulet, през 2010 г. се появява лимитирана на 100 бройки серия с обозначение Zeppelin на решетката. През 30-те години Maybach Zeppelin е символ, пълна противоположност на световната икономическа криза.  Красивите и богатите с удоволствие показват това, което имат – например ексклузивна луксозна лимузина.

Maybach „Zeppelin“ с по-голяма мощност

В сравнение със стандартния Maybach V12 на модерния Zeppelin предлага леко повишение на мощността от 28 к.с. до 640 к.с. Максималният въртящ момент е 1000 Нм и въпреки теглото от почти 3 тона максималната скорост е 250 км/ч. При това водачът и пътникът до него се наслаждават на превъзходен лукс а ла Maybach във вътрешното пространство – дори още по-грандиозен и по-ексклузивен от обикновено. Надписите Zeppelin- в интериора се отнасят най-вече за използваните материали и цветове. Цената на Maybach 57 Zeppelin през 2009: най-малко 965 000 лв. Дългата версия 62 Zeppelin струваше забележителните 1 125 000 лв. Все пак: още през далечната 1931 г. каросерията на Maybach Zeppelin DS8 е струвала 33 200 райхсмарки. Така, че чакаме новото поколение.

Още по темата