Maybach на старо – с 800 000 лв. под цената като нов

2507
2023

Maybach като изгодно предложение? Действително съществува! Струващата някога като нова 920 000 лв. луксозна лимузина в момента е на цената на спортен компактен модел!

През 2002 г. Mercedes възроди традиционната марка Maybach с една-единствена цел – Maybach трябваше да произвежда най-луксозните и най-скъпи лимузини на света. В разработката на моделите 57 и 62 са инвестирани един милиард долара.

Някогашна базова цена от 920 000 лв.

Планът е, годишно да бъдат продавани между 1000 и 1500 автомобила, но проектът се оказва мега-провал! Малко на брой клиенти са готови да платят 800 000 (Maybach 57), респективно 920 000 лв. (Maybach 62) за луксозна лимузина, която прилича доста на  W 220 S-клас и е базирана на S-клас от поколение W 140. Нещата не успяха да променят дори и по-мощните версии на S и специалните модели като Zeppelin или Landaulet. През 2012 г. експериментът Maybach приключва, а днес традиционното наименование се използва за нива на оборудване на S-клас и GLS.

Дали тогавашният провал продължава да бъде такъв и до днес? Предполагат го до известна степен поне цените на употребяваните модели Maybach. През последните 20 години загубата на стойност е огромна.

Автокъща Autostrada Sport GmbH в хамбург, Германия предлага за продажба Maybach 62 от 2003 г., изминал междувременно 165 000 километра. Според обявата луксозната лимузина е добре поддържана и е от втора ръка.

Оборудването е типично за Maybach – почти няма неизпълнено желание на клиента. С външната си дължина от 6,17 метра и с гигантското си междуосие от 3,83 метра версията 62 на Maybach (V 240) е по-дълга от Rolls-Royce Phantom EWB (5,98 метра) и е перфектният автомобил с шофьор.  

Повече лукс не е възможен

Отзад ви примамват отделните седалки, хладилник, монитори и други. За максимална лична атмосфера се предлагат електрически завеси и смъкващо се разделително стъкло. И до днес панорамният стъклен покрив с електрохромно стъкло е нещо специално. За да знае шефът, с колко се движи автомобилът, на тавана на Maybach има три аналогови кръгли уреда.

В кокпита също е луксозно: освен оборудването с кожена тапицерия навсякъде, предишният собственик е поръчал и пакета с дървени декорации. През 2003 г. навигацията ще е нещо, което присъства във всеки автомобил. Полезна екстра при дължината от 6,17 метра (обозначението 62 е за приблизителната дължина) е асистентът за паркиране.

С това оборудване някогашната цена като нов на модела е 940 000 лв.  20 години и 165 000 километра по-късно за този Maybach 62 се искат 140 000 лв.

Сега този Maybach струва под 140 000 лв.

Търговецът иска почти 140 000 лв. за тежащата 2855 килограма луксозна лимузина с 550 к.с. от 5,5-литров V12-битурбо двигател, с което това е най-изгодният Maybach 62 на германския пазар. Значително по-скъпи са моделите Zeppelin, както и произведения само 21 пъти Landaulet.

Естествено с покупката нещата не приключват – поддръжката и ремонтите на един Maybach не са никак евтини. Макар, че има доста техника от W 220 S-клас, специфичните за Maybach части се срещат рядко и са много скъпи.

Иначе обаче е твърде привлекателно човек да притежава такава луксозна лимузина!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин