2016
Когато става дума за мода, на италианците може да се вярва. И когато стилистите на Maserati кажат, че каросерията на Quattroporte все още е безупречна, те почти сигурно имат пълно право. Финият флагман с тризъбеца на радиаторната решетка не е загубил почти нищо от стилната си елегантност за последните 4 години. И все пак е било необходимо да се отстранят първите следи от застаряването. И въпреки че хората от Maserati говорят за „новото Quattroporte“, в Модена са работили много внимателно и нежно със скалпела. С това те следват принципа, че в своята над 50-годиша история моделът с 4 врати никога не се е налагало да привлича погледите към себе си с крещящ дизайн.
Отпред виждаме само нова радиаторна решетка с по-дебели хромирани пластини, които придават малко повече агресивност на излъчването на Quattroporte. Забелязваме и по-големите въздухозаборници и малкият спойлер (по избор в цвят Piano-Black или от карбон). Задната част на „италианеца“ също е модернизирана изключително нежно, лаиците изобщо няма да забележат пластичните промени по ламарините и задната броня. Промените по каросерията и най-вече новите, затварящи се ламели на радиаторната решетка, които са понижили аеродинамичното съпротивление, са повишили максималната скорост. Върховата V8 версия с 530 к.с. вече развива 310 вместо 307 км/ч. Под елегантната каросерия (60 процента алуминиеви детайли), има доста повече промени. Предната и задната ос са модернизирани, за да могат да посрещнат с още по-висок спортен дух най-красивите завои на света. Освен това Maserati са инвестирали в шумоизолацията и са „научили“ 8-степенната автоматична трансмисия на ZF да сменя предавките по-бързо. И ние забелязахме, че промените са много осезаеми още при първия ни тест. 5-метровата лимузина лежи на пътя още по-уверено и превключва предавките чувствително по-спонтанно.
Модерна свързаност и нови асистенти
Досега Maserati не винаги са предлагали най-актуалните технологии за свързаност – защото се смяташе, че клиентите на изисканата италианска марка така и така не се интересуват от електронните „играчки“. Но това вече се промени. От средата на юли 2016 година Quattroporte ще получи всички функции, които са на разположение и за новия SUV Levante и постепенно ще могат да бъдат поръчвани за всички останали модели. Това започва от новата Infotainment система на Harman, екстремно бързия 8,4-инчов тъчскрийн и контролер на средната конзола, съвместим с Apple Car Play и Android Auto. Да не пропускаме и цялата гама от асистиращи системи, които отдавна са се превърнали в стандарт при другите луксозни марки – радар за поддържане на дистанцията, която автоматично подава газ в задръствания и може напълно да спре автомобила и след това да го ускори, предупреждение за опасност от сблъсък, асистент за поддържане на лентата и предупреждение за мъртвия ъгъл.
Две оборудвания: спортно или луксозно?
Напълно нови са и линиите на оборудването на Maserati. Както и преди, всеки клиент може да оформи индивидуално своето Quattroporte – това всъщност е базовият вариант. Освен тях вече ще се предлагат две нови линии – италианците с голям патос говорят за „две души“ на Quattroporte. Едната, GranLusso, ще подчертава луксозната страна на лимузината с множеството дървени и хромирани детайли, както и елегантната коприна на Zegna. При другата, GranSport, благодарение на спортните седалки, спортния волан с лостчета за превключване и черен пиано-лак, ще изпъква спортния характер. В комбинация с познатите, непроменени в техническо отношение три двигателя (V8 с 530 к.с., V6 с 410 к.с., V6 дизел с 275 к.с.) се получават общо 11 версии на модела. Цените стартират от 96 300 евро, GranLusso и GranSport ще струват няколко хилядарки повече. Добрият вкус – това го знаят и италианците – винаги е бил по-скъп.