Maserati MC20: Bella Italia във върхова форма

1912
2022

СЪСТАВКИТЕ ИЗГЛЕЖДА СА ПРАВИЛНИТЕ: благодарение на расовата си форма и изцяло новоразработения двигател Maserati MC20 притежава качества на спортен автомобил звезда. Nettuno V6 агрегатът със своето предкамерно запалване реагира доста умело в спортните режими, докато в GT настройката е приятно сдържан. Едва при бурна команда от педала на газта Maserati се изстрелва напред като току-що събудил се звяр. Спортистът със средно разположен двигател на Maserati иска да бъде мост между два свята. Той се справя безпроблемно в ежедневието и същевременно се представя впечатляващо на пистата. При това MC20 няма смущаващо визията крило.

Висококачествени материали и отлична изработка. Карбоновите лостчета на волана са страхотни

MC20 доставя удоволствие не защото поддържа перфектната линия, а именно защото не го прави. Той е истинска бомба за удоволствие от шофирането, която извън механичното сцепление предизвиква повече радост у водача, отколкото го прави един Downforce Supercar. Граничната зона се предусеща толкова инстинктивно, както при нито един друг спортист със средно разположен двигател преди това, а причиненото от мощността свръхзавиване се овладява превъзходно лесно. Единствената ни критика е към предната ос на MC20 с нейните гуми 245 на Bridgestone. Тук по-голяма контактна повърхност нямаше да е излишна. От друга страна, това се отразява благоприятно на управлението във всекидневието. Въпреки че не можахме да пуснем волана на MC20, той реагира доста остро на завъртанията и изненадващо без обратна връзка – настройката не е от най-перфектните.

Затова пък изработката в интериора е безупречна. Воланът е адски приятен и удобен на допир, новата инфотейнмънт система с тъчскрийн ни хареса с добрата си логика на управление и с дисплея с висока разделителна способност, а карбоновите лостчета на волана са направо впечатляващи. Единствено повърхността на арматурното табло в тестовия ни автомобил се усещаше като стар неопренов костюм. Дали това разваля общото ни впечатление от автомобила? Не, ни най-малко. От Maserati са направили страхотен автомобил.

Апетитна задница без спойлери. Въздушната струя минава под автомобила

Извод

Макар и човек да не очаква, изведнъж на небосклона на спортните автомобили се появява нова звезда. Първото ни впечатление е доста силно. Следващата стъпка: MC20 трябва да се докаже в безмилостния ни тест.

Технически данни

Двигател V6, битурбо, средно-надлъжно • работен обем 2991 cм³ • мощност 463 кВт (630 к.с.) при 7500 об./мин • макс. въртящ момент 730 Нм при 3000-5500 об./мин • задвижване задно, 8-степенна авт. трансмисия с два съединителя • Д/Ш/В 4669/1965/1221 мм • собствено тегло 1475 кг • 0-100 км/ч за 2,9 сек • 0-200 км/ч за 8,8 сек • максимална скорост 326 км/ч • разход на гориво 11,5 л/100 км (А 98 Н) • CO2 261 г/км • цена от 420 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин