Maserati Levante Trofeo: Лелеее, колко е мощен! (ТЕСТ)

1411
2021

ЕДВА СЪС SUV производителят на спортни автомобили Maserati успя да постигне прилични продажби. Произвежданият от 2016 година Levante е най-търсеното Maserati на всички времена. На клиентите с високи доходи вече са продадени над 55 000 екземпляра. А имаше модели на Maserati, от които са произведени по-малко от 1000 бройки. Фирмата с пълно право е много горда с „щръкналия“ бестселър и най-сетне го оборудва с красив като картинка и достоен за този клас V8 битурбо с 580 чистокръвни Cavalli. Гените на това изискано задвижване са фамозни: това е Ferrari! С този двигател Trofeo ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,1 секунди, максималната скорост е 300 км/ч – и обърнете внимание, говорим за SUV! Но този модел с гореща кръв може и по-кротко. При нежно натискане на педала на газта V8 мърмори почти любовно. В същото време финото въздушно окачване филтрира практически всички неравности – въпреки 22-цоловите гуми. При спокойно шофиране водачът може да се наслаждава на изискания интериор, тапициран елегантно и почти изцяло с най-фина кожа.

Всичко е възможно: Levante се предлага в 400 000 различни цветови комбинации. Истинска лудост!

Приятно на допир и с прекрасен аромат. Майсторско постижение на дизайнерите на Maserati: те са успели най-мощният модел в гамата им да не изглежда фукливо. Въпреки многото карбонови детайли и характерните въздухозаборници разликите спрямо добродушния дизелов брат се забелязват едва на втори поглед. Но сдържаността приключва, когато десният крак натисне педала на газта докрай. Тогава Levante се устремява напред, а от четирите ауспухови накрайници звучи мощна V8 соната. Без никакви намеси на мощността в кормилното управление SUV-ът с тегло над 2 тона се впуска в следващия завой. Не се паникьосвайте! Мощните спирачки осигуряват стабилно отрицателно ускорение и вдъхват голямо доверие. Прецизното кормилно управление и стегнатото окачване осигуряват великолепно поведение на Trofeo на пътя. И тогава се осмелявате: при рядко ускорение на излизане от завоя болидът дори поднася със задната си част. Dio mio! За съжаление това може да се каже и за цената. 310 000 лв.

ИЗВОД

Спортните 8-цилиндрови SUV са абсолютно неразумни, лакоми, огромни и ужасно скъпи. Но който не се вълнува от тези неща, ще може да се наслади на невероятно пъргавия колос на Maserati със задвижване мечта.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател V8, битурбо, отпред надлъжно Работен обем 3799 см3 Мощност 427 кВт (580 к.с.) при 6250 об/мин • Макс. въртящ момент 730 Нм при 2500 об/мин • Задвижване двойно/ 8-степ. автоматик • Д/Ш/В 5003/1968/1679 мм Тегло (празен) 2170 кг Багажник 580–1625 л 0–100 км/ч 4,1 сек Макс. скорост 300 км/ч Разход 13,2 л • Емисии CO2 308 г/км Цена 310 000 лв.

Красивият като картинка V8 на Ferrari в Trofeo развива въртящ момент от 730 нютонметра

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин