AUTO BILD България / Maserati Levante S: GranTurismo-то сред SUV-овете

Maserati Levante S: GranTurismo-то сред SUV-овете


22
юли
2018

Maserati направи сериозен ъпдейт на своето SUV-Coupé Levante, на което се дължат 55 процента от продажбите на италианската марка. Тук изобщо не става дума за фейслифт – от Maserati говорят единствено за нова моделна година. Дали това не е скрито подсказване, че предстои и още нещо?

Levante MY19 се разпознава по леко преработените брони, променените дизайни на джантите и новите материали в кокпита. Въведените през 2017 варианти на оборудването GranLusso и GranSport ще останат в програмата също както и базовата версия, която по данни на производителя избират около 30 процента от всички клиенти. Отвън са променени само детайли, а как изглежда интериорът? Съвсем по нов начин и като по-благороден е оформен селекторът на трансмисията, облечен в кожа Pieno Forte. В сравнение с изложената на изложението в Женева през 2016 кола качеството на изработка е значително подобрено. Също шевовете, декоративните лайстни и останалият избор на материали са на премиум ниво. По-набитото око на автомобилен познавач обаче ще забележи някои дреболии – например малките бутони за силата на звука от задната страна на волана и дръжките не са толкова изпипани, колкото останалата част от кокпита. Надали обаче това е толкова важно. Позицията на седене остава добра както преди, а дори отзад Levante предлага повече от достатъчно място. Тук няма ограничения, свързани със силуета а ла купе.

За моделна година 2019 3-литровият V6 Twinturbo няма да бъде променян. Няма и смисъл – с 350, респ. 430 к.с. Levante е повече от достатъчно мощен. Направеният ръчно във Ferrari „шестак“ е с невероятно спокоен ход и предлага достатъчни резерви от мощност. AUTO BILD изпробва топмодела Levante S Q4 в ниво на оборудване GranLusso! Трябва ни съвсем кратко време за ориентация в кокпита – бутонът за стартиране, доста нетипично, е от лявата страна. Натискаме за кратко – и 6-цилиндровият мотор изпада в сонорен празен ход. Дърпаме новия селектор на скоростната кутия назад и тежащият над 2 т SUV потегля спокойно. Бързо ни става ясно, че Levante не е спортният автомобил сред SUV-овете, а по-скоро GranTurismo. Благодарение на серийното въздушно окачване Maserati е с комфортна настройка. Това подчертава и следния детайл: който избере спортен режим, ще усети „по-острия“ звук и по-директните реакции, с отделен бутон окачването става по-стегнато. При това SUV-ът не изглежда излишно „твърд“ или неспокоен. Благодарение на хидравличното кормилно управление дългото 5 м Levante следва много прецизно посоката и създава истинско удоволствие по британските пътища с много завои. По-неприятно става по тесни улички – в тях водачът на широкия 1,98 м SUV е принуден да внимава или за новите 21-цолови джанти, или за външните огледала.

На излизане от населеното място избираме ръчния режим на трансмисията, като бутаме селектора наляво. Огромните „пера“ за превключване ознаменуват всяка смяна на предавка с металическо „кликване“ – това е истински алуминий, а не пластмаса, която да го наподобява. 8-степенният автоматик на ZF не е нов, но пасва идеално на GT-природата на Levante. И в спортен режим трансмисията не сваля предавките прекалено нервно, а използва максималния въртящ момент от 580 Нм, достъпен още при 2000 об/мин.

От 0 до 100 км/ч Levante S ускорява за 5,2 сек – колкото и Porsche Cayenne S с мощност 440 к.с. И по отношение на максималната скорост Maserati (264 км/ч) и Porsche (265 км/ч) постигат почти идентични резултати. Levante крие още едно асо в ръкава си – и това е саундът. С натискане на бутон се отварят клапите в ауспуха, а „шестакът“ реве като див звяр. Особено в спортен режим Maserati няма основания да се плаши от AMG и компания. Чакаме с нетърпение V8-версиите GTS (550 к.с.) и Trofeo (590 к.с.), които трябва да се появят през лятото на 2019. Който познава Maserati, знае добре, че италианците играят в коренно различна лига по отношение на звука!

С 32 000 продажби SUV-ът Levante е най-важният модел на Maserati, следван от Ghibli, Quattroporte и класическите GranTurismo/GranCabrio с техните прекрасни V8, които обаче са много назад като реализирани бройки. Въпреки бурните дискусии около бъдещето на дизела Maserati ще запази развиващия 275 к.с. дизел – предимно за германския пазар. До 2022 обаче агрегатът на принципа на самовъзпламеняването на горивото ще бъде изтеглен. Алтернативата ще бъде (частична) електрификация.

Извод

Промените за моделна година 2019 са в определени граници. Maserati Levante обаче остава комфортен SUV с мощен (Ferrari-) двигател. Чакаме с нетърпение V8-версиите, които от 2019 ще дойдат в Европа. Те ще бъдат достойна конкуренция на Cayenne Turbo, GLE 63 и X5 M!

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >