Maserati 3500 GT Scaglietti: cамо за ценители

2103
2022

Моделът 3500 GT на Maserati, представен през 1957 г,. е един от най-стойностните спортни автомобили за „цивилна“ употреба, правени някога. Първоначално се предлага единствено във версия купе, а от 1960 г. и с подвижен покрив под названието Spider. До 1966 г. са продадени само 245 екземпляра Spider, изработени от каросерийната фирма Vignale, и 1972 купета от Touring, като 40 от тях са с десен волан. Освен стандартните версии се предлагат и някои специални каросерии, направени от Allemano, Bertone, Boneschi, Frua, Moretti и Pininfarina. На фона на това звездно многообразие остава почти неизвестен и още един уникат на Maserati, изработен в един екземпляр от фирмата Scaglietti, който автомобилните фенове биха помислили за Ferrari. Като основа за тази екзотична метаморфоза е използвана стандартна ходова част от сериен екземпляр на 3500 GT с десен волан, доставен в Южна Африка през 1964 г., като преобразуването на каросерията е направено още през следващата година.

Сложната операция продължава десет месеца в Южна Африка под ръководството на опитния италиански конструктор Пиерино Скалко, като всички основни части на каросерията са предварително изработени от Scaglietti. Уникалното купе няма нищо общо с базовия автомобил. В хромираната радиаторна решетка са вградени допълнителни светлини, а фаровете са покрити с прозрачни обтекаеми капаци. Зад предните колела има два реда от по три вентилационни отвора, а линията на покрива и задната част напомнят на някои модели Ferrari и Aston Martin от средата на 60-те години. Интериорът е запазен в своя оригинален вид, в това число арматурното табло с уреди на Jaeger, четирите стандартни кожени седалки и спортния волан с три спици.

Под капака се намира познатият редови шестцилиндров двигател с работен обем 3,5 литра, по две свещи на цилиндър и три двойни карбуратора Weber, които осигуряват максимална мощност от 169 кВт/230 к.с. при 314 Нм въртящ момент. Всички технически компоненти като двигателя, окачването и петстепенната скоростна кутия, а също така каросерията и компонентите на интериора са обстойно реставрирани преди няколко години. В резултат на това спортната кола вече е в изрядно конкурсно състояние, но също така показва и малко от по-ранната си история. Първите около 30 години прекарва в колекцията на първия собственик и се кара сравнително рядко.

Впоследствие попада при друг колекционер от Южна Африка, а през 1999 г. е транспортирана от настоящия си собственик във Великобритания. Там взима участие в някои ретро състезания като Goodwood, Silverstone Historic и Brighton Speed. Освен това собственикът отдава колата на заем на Maserati UK няколко пъти за различни автомобилни изложения. Накрая той я изпраща в САЩ, за пълна реставрация в The Creative Workshop в Маями. Скоро предстои уникалното купе да бъде предложено за продажба на онлайн търг. Този, който предложи най-висока цена, не само ще получи единственото по рода си Maserati, но и три големи кутии, пълни с документи, фактури и снимки. Запазен е и оригиналният комплект инструменти, включително чука за развиване на централната гайка на колелата.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин