2017
Bella ltalia, страната на пицата, пастата и потентността – Ferrari, Lamborghini и разбира се, Maserati. Винаги съм искал да притежавам расов тризъбец. Изборът ми падна на Maserati 222, година на производство 1989, за невероятните 3333 евро.
При този модел става дума за италианска 2,0-литрова версия, произведена само 1160 пъти между 1988 и 1993 г. Наименованието 222 значи: 2 врати, 2 литра, 2 турбини. Тъмносиньото Coupe е с пробег 158 000 км. Първото ми впечатление: расов, практичен и добър автомобил. Класическа клиновидна форма без излишни украшения. Истинските добродетели на 222 са под предния капак: там работи 2,0-литров V6 агрегат с две турбини и 224 к.с. Солидна техника, която позволява на модела от Модена да вдигне 225 км/ч. Време е за тестване – двигателят стартира веднага, а звукът е типичен за V6. Съединителят, спирачките и управлението са на ниво с оглед на възрастта си. Пробното шофиране завършва след половин час – с празен резервоар.
Благороден интериор – за съжаление напълно съсипан
Италианският мачо ми показва, че харчи доста. Останалата поддръжка също едва ли ще е евтина. Още повече, ако състоянието на колата не е много добро. Сервизната проверка със смяна на ангренажен ремък се извършва на всеки 40 000 км, а нов турбокомпресор струва 1200 евро. Ръждата е сериозна тема – при този екземпляр корозия има по калниците и рамките на задните стъкла. Вътрешното пространство е висококачествено, с тапицерия от кожа, дървен фурнир и мек велур, но е доста занемарено. За да усетите удоволствие от шофирането, ще ви трябва сериозно реставриране. Извод: за съжаление възрастта на това Maserati си личи – 28-те години са оставили осезаеми следи. Но честно: очаквали ли сте нещо друго за 3333 евро? Тогава.
ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА MASERATI 222 В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА
+ Мощен V6 автомобил, модерна форма на каросерията, висок култов статус заради малкия брой автомобили
– Високи разходи след покупка, много уязвима на износване, висок разход на гориво (15 л/100 км), ръжда
Извод
Автомобил за почитатели и хоби монтьори, не се препоръчва за хора, които искат просто да се качат на колата и да я карат. Maserati се нуждае от много поддръжка и пари за текущи разходи. 2,0-литровият вариант е надежден, но не се препоръчва с цена под 10 000 евро.