Maserati ще пенсионира през 2024 г. Ghibli и V8-мотора

1208
2022

Третото поколение на Ghibli е едно от най-старите в премиум-сегмента на пазара – от 2013 г. Не е изненадващо, че е въпрос на време производството на модела да приключи. С навлизането на кросоувъри и SUV-ове става все по-трудно за базовия седан на Maserati. Апропо: следващото поколение на Levante вече е потвърдено и ще има електрифицирана версия – също както и по-малкия Grecale.

От гамата на моторизации ще бъде зачеркнат и произвежданият от Ferrari 3,8-литров V8-агрегат с битурбо, използван в Ghibli, Quattroporte и Levante във версиите Trofeo. Това също не е учудващо, тъй като фирмата с тризъбец в емблемата вече има 3,0-литров V6-битурбо двигател с името Nettuno.

Двигателят с по-малък работен обем обаче също ще се предлага за не повече от седем години, тъй като Maserati вече обявиха, че ще спрат производството на двигатели с вътрешно горене и от 2030 г. ще преминат изцяло на електромобили.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин