2024
Apollo Energy Systems е американска мултинационална корпорация за алтернативна енергия, основана преди повече от половин век във Флорида. Тя разработва, произвежда и предлага на пазара електроцентрали с горивни клетки, системи за електрическо задвижване и оборудване за генериране на алтернативна енергия. Първоначално се нарича Electric Fuel Propulsion Corporation (EFP), по-късно става известна като Electric Auto Corporation (EAC), а през 2001 г. е преименувана на Apollo Energy Systems.
Един от първите проекти на компанията през 60-те години е свързан с разработката на собствени електромобили, които носят ефектните наименования Mars I, Mars II, Mars Van, Electric Eel (електрическа змиорка), Voltair, EPF Hornet (стършел), Electrosport, X-144, Santa Fe, Thunderbolt (гръмотевица), Transformator I, Silver Volt и други.

През 1966 г. е изработен и подложен на изпитания електрическият седан Mars I, който е оборудван с триполярна оловно-кобалтова батерия. За основа е използван автомобил Renault Dauphine, в който е инсталиран 96-волтов източник на енергия. На 15 август 1966 г. лабораторията Shilstone провежда с този автомобил пътен тест от Ню Орлиънс до Емпайър, Лос Анджелис, и обратно. Изминати са 197 км при максимална скорост от 83 км/ч, като ускорението от 0 до 65 км/ч става за 10 секунди. Mars I е направен само в един екземпляр, а името му е предложено от сина на директора на компанията Робърт Арънсън, който много обича шоколадовите десерти Mars.
Следващият прототип Mars II, който е базиран на Renault R-10 Major, е произведен в малка серия между 1967 и 1968 година, като основната част от 45-те произведени екземпляра е продадена на американски компании за комунални услуги на цена за брой от 4800 долара. Mars II работи със 120-волтова електроинсталация и триполярни оловно-кобалтови (оловно-киселинни) батерии, които могат да бъдат заредени до 80% за 45 минути. Електромоторът е с мощност 15 конски сили, а трансмисията е ръчна, 4-степенна. Автомобилът може да измине 234 километра с едно зареждане.

Основателят на EFP Робърт Р. Арънсън прави първия пътен тест на Mars II от Детройт до Вашингтон между 5 и 10 март 1967 г., като по пътя са поставени 11 зарядни станции. Целта на пътуването е колата да бъде демонстрирана пред някои държавни служители, от които се очаква да осигурят държавна субсидия за научноизследователска и развойна дейност.
През април 1967 г. е направен нов преход от Детройт до Кадилак, Мичиган, с три зарядни станции по трасето. Междувременно е организиран трансконтинентален преход с Mars II, който се провежда между 20 септември и 5 октомври 1967 г. от Детройт до Финикс, Аризона. Автомобилът преминава през девет щата и прави 36 планирани спирки за презареждане на батериите в подстанции и ресторанти, изминавайки общо 3560 километра, като цената за зареждане на батериите по време на цялото пътуване, е общо 27 долара 26 цента!