2022
Rhino – това е названието на най-странната амфибия, правена някога, която може да се движи по шосе, пясък и вода. През 50-те години на миналия век американският изобретател от гръцки произход Ели П. Агнидис създаванеобичайно на външен вид четириколесно превозно средство със собствено тегло пет тона, което нарича „Rhino“ (носорог). То може да се движи с лекота през дълбок пясък, кал и вода, като на шосе достига максимална скорост от72 км/ч, а във вода около 8 км/ч. Може би най-атрактивната част от цялата конструкция са масивните сферични подобия предни колела с диаметър 1,80 м и тегло 680 кг. За наземна работа се използва двигател Ford с мощност 110 к.с., а за движение по вода – хидроструйна турбина Hanley-Kermath Hydrojet, разположена в задната част.За създаването на Rhino,Агнидис се вдъхновява от един трактор и твърди, че това е „най-големият напредък след колелото за 1000 години“. Той демонстрира изобретението си на военните, но те решават да не инвестират в него по една очевидна причина – пълните с въздух сферични колела могат лесно да бъдат пробити (независимо дали от авария или от неприятелски огън), което прави автомобила напълно неизползваем.
Първият и единствен действащ прототип е изработен от Marmon-Harrington в Индианаполис през 1954 г. Фирмата Marmon е легенда в индустрията на Индиана, и произхожда от старата работилница Nordyke & Marmon от Ричмънд, специализирана в производството на мелнично оборудване. През 1875 г. компанията се премества в Индианаполис, а през 1902 г. произвежда първия си автомобил. Превозните средства бързо стават известни с авангардните си технологични решения, а през 1911 г. един специално конструиран състезателен Marmon, управляван от фирмения инженер Рей Харън, печели първото издание на Индианаполис 500. Фирмата просперира в продължение на две десетилетия, но тъй като пазарът на премиум автомобили рязко се свива в резултат от Голямата депресия, тя прекратява дейността си през 1933г. Междувременно, още през 1931 г. Артър Мармън в партньорство с военния инженер Артър Херингтън създава компанията Marmon-Herrington, специализирана в производството на тежкотоварни конверсии на автомобили и камиони (предимно Ford) с двойно и тройно задвижване, като много от тях, особено моделът Ford/M-H 4×4 са високо ценени от колекционерите днес. Компанията от Индианаполис е известна и със своите автобуси за градски транспорт, леки танкове и специализирани превозни средства за екстремни условия от всякакъв вид, което е и естествена прелюдия към създаването на необичайния автомобил.От запазени до днес киноленти се вижда, че неговите възможности са доста впечатляващи и въпреки отказът на военното министерство да финансира този проект, прототипът е възстановен от Юджийн Пок и днес може да се види в един от музеите на Индианаполис.