Marco Polo: с този кемпер супата няма да се разлее (ВИДЕО)

2308
2024

Точно за сезона на ваканциите и отпуските, избягах от жегите в северна посока и сега имам удоволствието да ви представя новия Mercedes Marco Polo. Фейлифта на новата V-класа вече ви представихме, фейлифта на модела Vito,това е товарният ван, също вече ви показахме, но сега смятам да оставим елегантния костюм вкъщи, да хвърлим работния гащеризон в пералнята и да облечем хавайска риза, да напълним куфарите и заминем на почивка. Единствено малко глупаво, че Хавай за нас е малко далеч, поради което се спряхме на Шотландия, по-конкретно на North Coast 500, това е европейският Route 66, път, обикалящ северното шотландското крайбрежие, което сме избрали за първото ни плаване с новия Marco Polo. В случая под формата на 300 D 4-Matic, така че говорим за върховото изпълнение. Ако огледаме колата отвън, промените са пренебрежителни, но те са определено по-атрактивни. Mercedes възнамерява да вдигне нивото на V-класата. Mercedes се стреми също да повдигне статуса на Marco Polo. Говорим за процес, който наподобява усилията на хотел, които се цели да се сдобие с още една звезда. Тук те са вече относително много, изпълват цялата предна решетка с безброй трилъчни звезди, логата на Mercedes. Освен това, за да направите добро впечатление също така и нощно време на къмпинга, рамката около охладителната решетка вече е с подсветка. Фаровете са нови, също така и задните светлини. А още много повече новости ни очакват в интериора. Така че заповядайте, качвайте се, ще ви взема с мен на това забавно пътуване по-култовия шотландски път NC500.

Две години преди въвеждане на платформата Van EA, т.е. следващото поколение на V-класата, която е предвидена тогава да бъде изцяло електрифицирана, логично от Mercedes не са променяли твърде много по отношение на задвижването, така че в портфолиото остават познатите агрегати. ОК, в бъдеще ще се предлага също така бензинов мотор, макар че към днешна дата все още да не е решено дали той ще бъде вграждан също и в Marco Polo. Така че засега по отношение на Marco Polo си остават трите досегашни дизела, с 2 литра обем и мощности от 163 до 237 к.с. Ние в момента седим в 300 D. Това е върховата версия, при това с 4-Matic. На този фон е възможна максимална скорост от 215 км/ч. Така че за един хотел на колела, едно доста сериозно темпо. Тук на Острова, по легендарното шосе NC500 човек е благодарен, ако може да развие 40 до 50 мили в час. Скорост от 100 км/ч тук е почти невъзможна, по английските магистрали също не е разрешено да се шофира твърде бързо, така че темпото тук по-скоро не е интересна тема. Това, което обаче определено изненадва, е, че автомобилът дори на тези миниатюрни, тесни улички може да се управлява относително удобно и лесно, колата се държи определено гъвкаво, тя е много маневрена и навсякъде, където евентуално ситуацията може да се окаже по-критична, веднага на помощ се притичват камери от всички възможни страни и правят позицията на автомобила прегледна. А иначе всичко е добре познато, но в същото време, всичко е изпълнено поновому. Така например имаме нов волан, както и нов MBUX кокпит. След малко ще ви споделя подробности.

Докато отвън не са настъпили значителни промени, а също важи и за задвижването, за сметка на това Mercedes са компенсирали с много новости в купето. Най-новото поколение MBUX сега вече е съставна част от V-класата, с което автоматично става и задължителен елемент от Marco Polo, като тук сега имаме една действително много яка и впечатляваща добавка, става дума за това Advanced Control меню, което присъства също така в мобилното приложение за смартфона, където всякакви възможни функции, свързани с къмпингуването, може да се управляват онлайн през телефона. Изключително шармантно, защото можеш да отвориш покрива много удобно, включително, когато си отвън, и така да погледнеш и провериш дали действително ще има ли достатъчно място под клоните, освен това можеш да регулираш осветлението, докато си лежиш в леглото. На борда има още едно приложение, което е съвсем ново за Marco Polo, което поне за мен като новак в къмпингарските дела, е едно от най-интересните, защото действително функционира много лесно, става въпрос за случая, в който желаете да нивелирате колата. Обикновено под нея се поставят някакви дъски и подложки, или пък човек се пробва да го компенсира с камъни, докато тук за нивелирания под се грижи въздушното окачване, при това напълно автоматично. Преди това трябва да се изпълнят относително много условия, така например сега трябва да разкача предпазния колан, да активирам ръчната спирачка, след което съм събрал всички възможни и задължителни чавки, след което натискам тук и да трябва да активирам бутона за камера и паркинг, след което колата започва да се нивелира самостоятелно. Процедурата трае 10-20 секунди, като е в състояние да компенсира до 12 см денивелация. Така вече може да се шмугнете спокойно в леглото без да се притеснявате, че телата ви могат да се сблъскат в следствие на наклони в топографията. Мoже още да си станете близки, само когато имате желание за това. Така всеки коректно и образцово ще си лежи в собственото легло. Намирам го за много практично решение, от гледна точка на технологията съвсем не е ракетна наука, но просто трябваше на някой да му хрумне идеята и да я изпълни… Компресорите работят, човек също така усеща с тялото си как автомобилът лекичко се помръдва, машината помпа, помпа и помпа. След това изпуска малко от въздуха, след което нивото е регулирано, така че сега вече няма риск чорбата ми да се разлее от тенджерата, нито пък да се изтърколя неволно от леглото.

Едно от предимствата на Marco Polo е мобилното приложение, с което може да се управляват всички къмпинг функции. Това важи включително за повдигащият се покрив. Тук ситуацията съвсем не е драматична, защото над него сега имаме мястото чак до звездите, но ако желаете да ползвате автомобила например в гориста местност и имате съмнения, че мястото под колата не е достатъчно, тогава много удобно може да раздвижите покрива отвън от мобилния телефон. Държите пръста си върху виртуалния бутон и наблюдавате, как покрива се отваря започва бавно да се издига нагоре. Така безопасно може да наблюдавате и да спрете процеса, в случай че мястото на покрива се окаже недостатъчно, за да не рискувате да повредите покрива.

Един вълнуващ ден по трасето на NC500 с новия Marco Polo е към своя край. Имахме страхотни изгледи, минахме през всякакви метеорологични обстановки, случихме пороен дъжд, меки и топли слънчеви лъчи, и всичко възможно между двете крайности. Времето се сменяше толкова рязко, че човек не успяваше да привикне към нито един от вариантите му. Така че видяхме пейзажа не само във всякакви възможни перспективи, но и в рамките на само няколко часа преживяхме всякакви метеорологични сценарии. Отвън сега блеят овчици, а вече е време да започна да броя някои от тях. Ще хвърля един последен поглед в пътеводителя, за да видя къде ще пътуваме утре, след което за последен път днес ще се възползвам от услугите на феноменалното дистанционно управление и мобилното приложение. След което изключвам всички светлини, защото е време за лека нощ.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин