Тунинг » Manhart QV 600: тази Alfa е кошмар за М-ки

Manhart QV 600: тази Alfa е кошмар за М-ки

0812
2021

Manhart е тунинг компания, известна преди всичко с тунинга на BMW. С годините обаче тунерът разшири сферата си на дейност и вече работи и по други марки като например VW и Audi. Alfa Romeo, и по-точно Giulia Quadrifoglio Verde, е напълно нов за гамата на тунинг фирмата. Manhart повишава мощността на „италианеца“ до 653 к.с. – и добавя още няколко екстри на QV 600.

Под предния капак на Alfa Romeo Giulia QV работи twin-turbo V6 от Ferrari с работен обем 2,9 литра. Вместо серийните 510 к.с. и 600 Нм максимален въртящ момент, Manhart извежда „извлича“ от задвижващия агрегат 790 Нм и 653 к.с. Това е значително повече, отколкото предполага името Manhart QV 600. Допълнителната мощност е постигната посредством ъпгрейд на турбокомпресора, интеркулера и електрониката на двигателя.

Manhart не разкрива динамичните показатели на потентния седан. В заводски вариант той има нужда от 3,9 секунди за стандартния спринт 0-100 км/ч, а максималната скорост е 307 км/ч – т.е. при всички положения тунингованият вариант трябва да бъде по-бърз. Мощността бива предавана към колелата чрез осемстепенна автоматична трансмисия, която тунерът е усилил.

Biturbo V6-двигателят от Ferrari развива 653 к.с. след тунинга от Manhart. Скоро ще има и вариант с над 700 к.с.

Изпускателна система Remus от неръждаема стомана с клапи

За изпускателния тракт е използвана изпускателна система Remus от неръждаема стомана с клапи. За някои пазари се предлагат тръби вместо филтъра за твърди частици и Downpipes без катализатор, което трябва да вдигне мощността и да подобри звука. Във всички варианти изпускателната система завършва с ауспухови накрайници с въглеродно покритие и диаметър 100 милиметра.

Джанти Classic Line с размери 8,5 и 10 x 21 цола изпълват калниците. Цветът на джантите може да бъде персонализиран според желанията на клиента. Пружините H&R, които свалят каросерията с 40 милиметра, правят автомобила по-приятен за каране по завоите – и по-привлекателен визуално. Комплектът за декорация със златни и сребристи ивици е типичен за Manhart.

По отношение на спирачките и интериора автомобилът от снимките е напълно сериен. По желание обаче и за тези зони е предлаган тунинг. От Manhart разкриват цените за подобренията само при индивидуално запитване. Ако 653 к.с. не са достатъчни, QV 600 не е върхът на сладоледа. Скоро ще последва QV 700, който ще бъде с нов бодикит и вероятно доста повече от 700 к.с.

Дори звукът на Giulia QV в заводски вид ще ви накара да настръхнете. Само можем да си представяме как ще звучи вариантът за пазарите извън ЕС без филтър за твърди частици…

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин