Manhart BMW M3 Е30 – с двигателя на най-бързия седан от началото на 80-те

2108
2023

През последните години BMW M3 от поколението E30 става все по-търсено от колекционерите на олд- и йънгтаймери – но спортното купе продължава да бъде много популярно и сред почитателите на тунинга. И въпреки стремглавия ръст в цените, хората от Manhart се решават да модифицират класическото M3, за да го направят още по-бързо и още по-атрактивно.

За проекта серийният 2,3-литров четирицилиндров мотор е сменен с по-голям – шестцилиндров редови с работен обем 3,5 литра и турбокомпресор – същият като при Alpina B7 S Turbo (E12).

Над 400 к.с. в BMW M3 E30 от Manhart

При Alpina обаче мощността на двигателя е ограничена до 330 к.с., а максималният въртящ момент – на 500 Нм. По данни на Manhart B7 е бил на най-бързият седан в света на своето време благодарение на максималната си скорост от 260 км/ч.

Голямото антикрило не е нещо необичайно за M3 E30. Единствено надписът Manhart и обозначението на модела издават увеличената мощност.

Тунинг специалистите обаче отиват още по-далеч, като „изстискват“ 405 к.с. и максимален въртящ момент 650 Нм от „шестака“. Тези показатели са постигнати преди всичко благодарение на новите турбокомпресор и интеркулер. Ако тази мощност е прекалено висока за вас, можете да „скопите“ автомобила много лесно посредством Boost Controller-a, като намалите налягането на турбото.

Отработените газове бива отвеждани посредством специална изпускателна система Manhart. 5-степенна ръчна скоростна кутия с диференциал Drexler е комбинирана с новия двигател, а мощността се предава към задните колела – както подобава на M3.

По-големи спирачки и колоувъри

С толкова сериозно увеличение на мощността, M3 не само трябва да се изстрелва бързо напред, но и да се спира адекватно спрямо повишените динамични показатели. Поради тази причина „баварецът“ получава нова спирачна система с 4-бутални спирачни апарати Brembo и перфорирани дискове в размер 330 x 32 мм отпред, докато отзад са оставени серийните спирачни апарати, но в комбинация с по-големи перфорирани дискове.

Червените седалки и панели на вратите правят интериора още по-красив, освен това е поставен и 3-лъчев спортен волан Momo.

Освен това са монтирани колоувъри H&R, които правят автомобила по-нисък и подобряват управляемостта му. Тунинга допълват някои визуални промени отвън и отвътре.

Матова боя и 19″ джанти

Автомобилът е решен в атрактивен матов тъмнозелен цвят с червени акценти. Естествено, „пипнатото“ M3 е получило и нови джанти – Manhart Concave One в размер 8,5×19 инча на предната ос и 9,5×19 инча на задната ос. Отвътре са поставени седалки Cardinal Red, 3-лъчев спортен волан Momo, дървена топка на скоростния лост и нов дигитален дисплей на мястото на серийните вентилационни дюзи.

За оптимално спиране с оглед на увеличената мощност отпред са поставени по-големи спирачки. Manhart M3 стъпва на 19-цолови джанти.

Според доклад на лицензиран оценител стойността тунингованото BMW M3 E30 – което между другото е на пробег под 12 000 километра – е около 330.000 лева. Баварското спортно купе обаче не се продава.

Сериозна заявка: това M3 обаче не може да напълни скалата до 360 км/ч.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин