MAN TGE като 4х4-кемпер от дърво за 364 000 лева


27
ное.
2020

Щом има къщи от дърво, защо да няма и кемпер? Баща и син от германския град Вилинген-Швенинген си задават този въпрос – и решават да реализират идеята на практика, използвайки базата на MAN TGE.

„Това, което е правилно при сградите, може да бъде изгодно при мобилен дом“, си мислят Оливър и баща му Стефан Офенбургер. Идеята за дървения кемпер се ражда, когато Оливър получи главоболие заради изпаренията на пластификаторите, съдържащи се в пластмасовите елементи на стандартен кемпер. Това се оказва решаващият фактор за младия семеен мъж. „Исках устойчивост и здраве“, обяснява информатикът и инженер. Добре е, че бащата е също дърводелец като дядо си, и че одобрява идеята.

И така двамата се захващат веднага с проекта, за да не остане идеята „във въздуха“. Но проектите се тъкат бързо – за да не се мутират във замъци във въздуха, двойката поколения трябваше да последва примера. Що се отнася до спецификациите, баща и син бързо постигат съгласие: кемперът не трябва да изглежда като сауна или алпийска хижа на четири колела, а просто да бъде просторен и да създава приятно усещане. Миксът от различни видове дърво придава на интериора специална нотка. Подът от елша наподобява палубата на благородна яхта, различни мебели са направени от бук заради несиметричната шарка, а някои части са изработени от топола. Това създава разнообразие в интериора, както и изключително приятна миризма. Практични рафтове и плътно затварящи се чекмеджета могат да бъдат открити навсякъде.

Мебелите са изработени от бук, елша и топола. Комбинацията от различните видове материали създава специална атмосфера.

При всяко докосване можете да усетите внимателното изпипване, което дърводелецът е приложил. Всеки елемент „приляга“ стабилно и няма неравномерни фуги. Офенбургер признава, че на моменти работата по кемпера е вървяла толкова трудно, че направо му е идвало да се разплаче. Инженерните познания на мъжа обаче му позволяват да се справи с едно от най-сериозните предизвикателствата – интеграцията на душа и свързаната с него врата в банята. Tенденция към перфекционизъм се усещане и в най-съвременните технологии, заложени в дома на колела – от амбиентното осветление, което може да се управлява с мобилно приложение, до плоския екран и High-end аудиосистемата.

Благодарение на гениалната система преградните стени се използват и като врати и по този начин осигуряват просторен санитарен възел.

Но дори от най-красивото жилищно пространство няма да има полза, ако покривът „тече“. Ето защо двамата автори на проекта трябва да запечатат добре мобилния дом – използвайки техники от лодките и автомобилите. Външната част е направена от дърво за лодки, изработено от седем слоя. То е обработено с бои от автомобилния сектор и специални покрития за лодки. „Една от най-сложните задачи беше именно тестването на тези покрития“, казва Оливър. Баща и син изпитват кабини в гората и подлагат материалите на най-тежките тестове в продължение на четири години: „черупката“ трябва да издържа на топлина, UV лъчение, мощни снежни и дъждовни бури и третиране с мощна пароструйка. Усилията си заслужават, защото къщата на колела е идеално плътна – но има своята висока цена – платена в килограми. Кемперът празен тежи около 3,7 тона, а допустимото общо тегло при него е 4,5 тона. За база е използван MAN TGE 4 (аналог на Volkswagen Crafter) с развиващ 177 к.с. дизел и 4х4-задвижване. И въпреки че цената на стилния дом на колела е около 364 000 лева (без екстри), вече има огромен интерес от клиенти от Швеция, Норвегия и държавите в Персийския залив. До май 2021 трябва да бъдат готови 5 бройки от кемпера.

Под дървената „колибка“ работи MAN TGE 4 със 177 дизелови конски сили и включващо се 4х4.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >