Mahindra XUV500 не лъже за сантиметрите!


27
февр.
2019

„Careful! Careful! Your handbrake is engaged!”*, размахва пръст Mahindra XUV500, когато се опитвам да си поиграя малко с нея в снега. Освен звуково, тази „индийка” с място за седем пътници ме предупреждава и визуално посредством дисплея на инфоразвлекателната система. На същия този дисплей при влизане в автомобила виждате интро, което сякаш ви изпраща в лабиринт от научно-фантастичен филм… А ако случайно решите да потеглите без предпазен колан, SUV-ът ви напомня с гласово предупреждение – “Do fasten your seatbelt for a safe drive!”**. На това му се казва строгост! Mahindra-та обаче може и да ви забавлява – ако сте готови да инвестирате допълнително в пакета с говорители Focal и субуфер под пасажерската седалка отпред. Системата за паркиране с камера пък дава информация за сантиметрите до препятствието, когато карате назад.

Дюзи за вентилацията има дори за третия ред седалки; когато той е сгънат, багажникът е с обем 702 л, а в 2-местна конфигурация е 1512 л

За задвижването се грижи 2,2-литров дизел със 140 к.с. и 330 Нм, който е достатъчно пъргав за каросерията с тегло около 2,5 тона. И без това тромавото пътно поведение не предразполага към динамично шофиране. Основният „коз” на модела е просторният интериор – мястото както отпред, така и отзад е доста щедро, а въздуховоди за климатизацията има дори и на третия ред (автомобилът влиза в категория N1), който „потъва” в багажника, ако пътниците са максимум петима. 4х4-системата и клиренсът от 17 см ще ви отведат достатъчно далеч – за средностатическия потребител те покриват повече от „санитарния минимум“ за движение извън пътя.

Интериорът е подреден и не крие загадки

Извод

Въпреки че XUV500 не е изцяло нов модел и не разполага с модерни асистиращи системи, просторното купе, добрият клиренс и сравнително икономичният двигател определено са подходящи за нашите географски ширини. За успеха на Mahindra у нас обаче българинът ще трябва да опознае добре марката – и чак тогава ще появи смелост да инвестира в нейните продукти.

W10 не е нова архитектура на двигателя, а ниво на оборудване – най-ниското е W6 и стартира от 38 990 лева (с предно задвижване)

Технически данни

Двигател 4-цил. турбодизел, отпред напр. Работен обем 2179 куб.см Макс. мощност 103 кВт (140 к.с.) при 3750 об/мин Макс. въртящ момент 330 Нм при 1600-2800 об/мин Задвижване двойно/6-степенна трансмисия Разход EU-Mix 7,5 л Емисии CO2 197 г/км Oбем на баганика 93-1512 л Oбем на резервоара 70 л Д/Ш/В 4585/1890/1785 мм 0–100 км/ч н.д. Макс. скорост н.д. Цена: от 43 990 лв.

На инфотейнмънт системата можете да си пуснете екшън от Боливуд

Още по темата

Card image cap
Първи впечатления: Renault Mégane Grandtour – дължината е от значение

11
дек.
2017

Какво могат да направят 27 сантиметра повече от Renault Mégane? Съвсем различен автомобил: по-динамичен, по-грациозен и естествено по-практичен

Card image cap
Audi Q7 срещу S-клас: кой е цар на комфорта?

29
ное.
2015

SUV, който вози толкова комфортно, както луксозна лимузина. Ще застраши ли новият Audi Q7 ранга на Mercedes S-клас?

Card image cap
Тествахме наследника на VW CC

20
дек.
2016

Наследникът на купе-версията на Passat – CC, ще се казва Arteon. От VW обещават, че новият модел ще има индивидуален характер и че ще бъде представен в Женева

Card image cap
Land Rover Defender срещу Iveco Massif: не се спират пред нищо!

31
юли
2017

До 2016 можехме да купим Land Rover Defender като чисто нов олдтаймер. За Iveco Massif камбаната удари през 2011 г. Впечатления от теста на двете грубовати високопроходими машини

Card image cap
Продължителен тест: отличната Astra

7
юли
2017

Достатъчно високо ли е качеството на Astra?

Card image cap

В последния брой:

Архив >