Mahindra XUV500 не лъже за сантиметрите!


27
февр.
2019

„Careful! Careful! Your handbrake is engaged!”*, размахва пръст Mahindra XUV500, когато се опитвам да си поиграя малко с нея в снега. Освен звуково, тази „индийка” с място за седем пътници ме предупреждава и визуално посредством дисплея на инфоразвлекателната система. На същия този дисплей при влизане в автомобила виждате интро, което сякаш ви изпраща в лабиринт от научно-фантастичен филм… А ако случайно решите да потеглите без предпазен колан, SUV-ът ви напомня с гласово предупреждение – “Do fasten your seatbelt for a safe drive!”**. На това му се казва строгост! Mahindra-та обаче може и да ви забавлява – ако сте готови да инвестирате допълнително в пакета с говорители Focal и субуфер под пасажерската седалка отпред. Системата за паркиране с камера пък дава информация за сантиметрите до препятствието, когато карате назад.

Дюзи за вентилацията има дори за третия ред седалки; когато той е сгънат, багажникът е с обем 702 л, а в 2-местна конфигурация е 1512 л

За задвижването се грижи 2,2-литров дизел със 140 к.с. и 330 Нм, който е достатъчно пъргав за каросерията с тегло около 2,5 тона. И без това тромавото пътно поведение не предразполага към динамично шофиране. Основният „коз” на модела е просторният интериор – мястото както отпред, така и отзад е доста щедро, а въздуховоди за климатизацията има дори и на третия ред (автомобилът влиза в категория N1), който „потъва” в багажника, ако пътниците са максимум петима. 4х4-системата и клиренсът от 17 см ще ви отведат достатъчно далеч – за средностатическия потребител те покриват повече от „санитарния минимум“ за движение извън пътя.

Интериорът е подреден и не крие загадки

Извод

Въпреки че XUV500 не е изцяло нов модел и не разполага с модерни асистиращи системи, просторното купе, добрият клиренс и сравнително икономичният двигател определено са подходящи за нашите географски ширини. За успеха на Mahindra у нас обаче българинът ще трябва да опознае добре марката – и чак тогава ще появи смелост да инвестира в нейните продукти.

W10 не е нова архитектура на двигателя, а ниво на оборудване – най-ниското е W6 и стартира от 38 990 лева (с предно задвижване)

Технически данни

Двигател 4-цил. турбодизел, отпред напр. Работен обем 2179 куб.см Макс. мощност 103 кВт (140 к.с.) при 3750 об/мин Макс. въртящ момент 330 Нм при 1600-2800 об/мин Задвижване двойно/6-степенна трансмисия Разход EU-Mix 7,5 л Емисии CO2 197 г/км Oбем на баганика 93-1512 л Oбем на резервоара 70 л Д/Ш/В 4585/1890/1785 мм 0–100 км/ч н.д. Макс. скорост н.д. Цена: от 43 990 лв.

На инфотейнмънт системата можете да си пуснете екшън от Боливуд

Още по темата

Card image cap
F-Pace 20d срещу Mercedes GLC 250 d: Jaguar ловува на територията на SUV- овете

22
юни
2016

Германските благородни марки трябва да внимават! F-Pace оспорва челната позиция на доказаните SUV-ове. Дали обаче „британецът“ предлага достатъчно лукс освен голямото си име?

Card image cap
Тест на Honda Civic 1.6 i-DTEC

16
февр.
2018

С екологичен дизелов мотор – без AdBlue

Card image cap
Кои фарове са най-добри?

23
юни
2017

През зимата светлините са особено важни. Но коя система превръща нощта в ден, и то най-добре? Този тест ще освети въпроса

Card image cap

В последния брой:

Архив >