Mahindra Roxor: мини Jeep-ът


19
мар.
2018

Търсенето на по-семпли версии на Mercedes G и Toyota Land Cruiser, но също и на Lada 4×4 и Suzuki Jimny го показва: ако възнамеряват да се движат извън асфалтираните пътища, клиентите предпочитат модели с механични блокажи, вместо с електронни. Именно към такива хора се насочва индийският производител Mahindra в САЩ с новия си модел Roxor.

Вероятно сега ще кажете, че колата прилича много на първия Jeep. И няма да сгрешите. Още през 1947 г. Mahindra внася първите Willys в Индия, а от 1949 г. там с лиценз се произвеждат модели на Jeep. Четири десетилетия по-късно е разработен Mahindra Thar. Представен през 2010 г., автомобилът напомня на CJ моделите на Jeep. Заимстван от Thar е и новият Roxor, който се доставя разглобен в Щатите и там се сглобява наново.

Естествено от Mahindra спекулират с външността на Jeep и се надяват на голям брой клиенти – очаква се скоро в САЩ да има 300 дилъра.  Roxor е замислен в категорията „Side x Side“ – вътре могат да седят двама души (един до друг, оттам идва и името), като можем да кажем, че това е нещо средно между автомобил и Quad. Затова Roxor няма разрешително за движение по нормални пътища – с него можете да се движите само извън пътя.

Mahindra обещават кола със стоманена каросерия и стоманена рама, цял мост отпред и листови ресори отзад.  Прибавяме включващо се двойно задвижване и клиренс от 23 сантиметра. Roxor е дълъг 3,76 метра, а междуосието му е 2,44 метра. Куриозното е, че може да тегли повече, отколкото тежи. Теглото на модела е 1376 кг, а прикаченият му товар е 1,6 тона. Под капака работи 2,5-литров турбодизелов агрегат с 63 к.с. (на практика неразрушим) и максимален въртящ момент от 195 нютонметра. Максималната му скорост е 72 км/ч). Скоростната кутия е 5-степенна механична. Roxor е доста изгоден: базовата му версия струва 15000 долара или 24 000 лв. Екстрите включват лебедка, странични огледала и семпъл покрив от плат.

 

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >