Mahindra KUV100: тествахме най-малкия кросоувър на пазара!


13
мар.
2019

ОК, признаваме си – заглавието може да звучи малко пресилено. Откъде накъде автомобил с дължина едва 3,7 м ще има правото да се нарича кросоувър? Причините да си позволим това определение са две: първо, защото 18-те сантиметра клиренс са повече, отколкото предлагат модели като Audi Q3, Suzuki Vitara и Mitsubishi ASX, и второ – защото на светофара седим на същата височина като водачите на BMW X5! Mahindra KUV100 е един от най-колоритните автомобили, до които сме се докосвали в последно време. Дори в базовата си версия тя е „по-персонализирана“ от това, което повечето й конкуренти предлагат с цялото богатство от интериорни и екстериорни цветове, модели джанти и т.н. При този „индиец“ фаровете стигат почти до предното стъкло, скоростният лост е позициониран високо като при бус, а лостът за ръчната спирачка напомня на дръжка за врата!

Заради високата си каросерия KUV100 не е любител на бързите завои

Кокпитът на този висок почти 1,7 м „мъник“ е приятно шантав, от една страна, а от друга – много удобен. Не, тук няма да откриете тъчскрийн, сензорни бутони или подобни „хай-тек“ глезотии. Но и няма да ви се налага да обикаляте като купена коза из хиляда менюта, за да намалите парното например. KUV100 разчита на големи бутони и въртящи се превключватели, които дори „юнашки“ пръсти с дебели ръкавици ще могат да натискат без затруднение. Тук откриваме онази ергономия от старата школа, която ни липсва в много модерни модели. В нишата за вещи между предните седалки можете да вкарате дори някой дънер, а пространството над главите е достойно за баскетболни легенди. Дори ако водачът е с ръст над 1,80 м, на втория ред могат спокойно да се разполажат пътници със същите габарити.

Таблото е подредено идеално и предлага отлична ергономия…
…скоростният лост „стърчи“ под радиото и е много удобен…
…а лостът на ръчната спирачка (излиза под таблото) е като при домашна врата.

На фона на всичко това можем да простим вибрациите на 3-цилиндровия двигател, чийто ритъм обхваща съвсем осезаемо интериора. В комбинацията с късите предавателни отношения на 5-степенната ръчна скоростна кутия 1,2-литровото моторче с 82 к.с. е достатъчно пъргаво при потегляне на светофара.

Обявеният от производителя среден разход в комбиниран цикъл от 6,2 л на 100 км е близък до реалността, като в града KUV100 ще се задоволява с около 8 л. И именно там е неговото място – защото при висока скорост „мъникът“ изобщо не се чувства комфортно.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
A7 става спортното A8

20
окт.
2017

Audi представи второто поколение на A7. Coupé-то с четири врати носи елементи на дизайна на студията Prologue и е оборудвано със свързаността на A8.

Card image cap
Гробището на мръсните дизели: ще дойдат ли евтини TDI-та от САЩ?

3
апр.
2017

Къде отиват изкупените обратно от производителя автомобили след дизеловия скандал около VW в САЩ? АUTO BILD знае отговора!

Card image cap
Mitsubishi атакува при SUV-овете

14
мар.
2016

В бъдеще японската компания ще заложи на 4х4 SUV-ове с алтернативно задвижване. До 2021 г. компанията ще представи още четири нови високи модела

Card image cap

В последния брой:

Архив >