Mahindra KUV100: тествахме най-малкия кросоувър на пазара!


13
мар.
2019

ОК, признаваме си – заглавието може да звучи малко пресилено. Откъде накъде автомобил с дължина едва 3,7 м ще има правото да се нарича кросоувър? Причините да си позволим това определение са две: първо, защото 18-те сантиметра клиренс са повече, отколкото предлагат модели като Audi Q3, Suzuki Vitara и Mitsubishi ASX, и второ – защото на светофара седим на същата височина като водачите на BMW X5! Mahindra KUV100 е един от най-колоритните автомобили, до които сме се докосвали в последно време. Дори в базовата си версия тя е „по-персонализирана“ от това, което повечето й конкуренти предлагат с цялото богатство от интериорни и екстериорни цветове, модели джанти и т.н. При този „индиец“ фаровете стигат почти до предното стъкло, скоростният лост е позициониран високо като при бус, а лостът за ръчната спирачка напомня на дръжка за врата!

Заради високата си каросерия KUV100 не е любител на бързите завои

Кокпитът на този висок почти 1,7 м „мъник“ е приятно шантав, от една страна, а от друга – много удобен. Не, тук няма да откриете тъчскрийн, сензорни бутони или подобни „хай-тек“ глезотии. Но и няма да ви се налага да обикаляте като купена коза из хиляда менюта, за да намалите парното например. KUV100 разчита на големи бутони и въртящи се превключватели, които дори „юнашки“ пръсти с дебели ръкавици ще могат да натискат без затруднение. Тук откриваме онази ергономия от старата школа, която ни липсва в много модерни модели. В нишата за вещи между предните седалки можете да вкарате дори някой дънер, а пространството над главите е достойно за баскетболни легенди. Дори ако водачът е с ръст над 1,80 м, на втория ред могат спокойно да се разполажат пътници със същите габарити.

Таблото е подредено идеално и предлага отлична ергономия…
…скоростният лост „стърчи“ под радиото и е много удобен…
…а лостът на ръчната спирачка (излиза под таблото) е като при домашна врата.

На фона на всичко това можем да простим вибрациите на 3-цилиндровия двигател, чийто ритъм обхваща съвсем осезаемо интериора. В комбинацията с късите предавателни отношения на 5-степенната ръчна скоростна кутия 1,2-литровото моторче с 82 к.с. е достатъчно пъргаво при потегляне на светофара.

Обявеният от производителя среден разход в комбиниран цикъл от 6,2 л на 100 км е близък до реалността, като в града KUV100 ще се задоволява с около 8 л. И именно там е неговото място – защото при висока скорост „мъникът“ изобщо не се чувства комфортно.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Снимат Fast 8 в Куба

10
май
2016

Екипът на Fast 'n Furious е първият от Холивуд, получил разрешение за снимки в Куба. Снимки оттам се виждат в първия трейлър

Card image cap
Ferrari удря Ferrari

12
сеп.
2016

След катастрофа в Kитай не едно, а цели две Ferrari 488 GTB са брутално намачкани. Ето какви са причините за ПТП-то

Card image cap
Prius с автономен пробег до 1000 км

9
авг.
2016

По-голяма батерия трябва да превърне новия Toyota Prius Plug-in шампион на дълги разстояния. Ще са възможни почти 1000 км без презареждане

Card image cap
Renault Kadjar dCi 130 4×4 – френският отговор

22
дек.
2015

Целият свят иска компактни кросоувъри. Renault малко се забавиха със своя модел в този сегмент, но чакането си струваше

Card image cap
CO2 промяната

20
февр.
2019

Card image cap

В последния брой:

Архив >