Mahindra Goa: коравото момче от Индия


10
мар.
2020

От есента на 2018 Mahindra официално стъпи на българския пазар. До момента индийската марка разчиташе единствено на „бонзай SUV-a” KUV100, както и на „баткото“ XUV500 със седем места. Сега обаче брандът вече е готов и с най-важния си играч: якия Goa Pik-Up Plus. Не, няма грешка, изписването на името е напълно вярно – без „С“. „Работното момче“, предлагано във версии с единична и двойна кабина, винаги разчита на 4х4-задвижване с раздатъчна кутия на Borg Warner и на ръчна 6-степенна скоростна кутия, а под предния капак работи 2,2-литров дизел, генериращ 140 к.с. и 330 Нм.

Интериорът е подреден и ергономичен, а използваните материали не правят впечатление на прекалено евтини

С това задвижване Goa не е майстор на ускорението, но тя и без това не се свени да крие природата си на лекотоварен автомобил – макар че оформлението на таблото е толкова сполучливо, че в първия момент човек би сбъркал някои пластмасови повърхности с кожени! В центъра на кокпита ни посреща инфоразвлекателна система с голям тъчскрийн (серийна за по-високото ниво на оборудване S10), a с големите конвенционални бутони и друг тип превключватели ще боравите много удобно дори и да носите ръкавици. Тестовият автомобил в топверсията разполага даже и с въздуховоди на вентилацията отзад – където съвсем спокойно ще могат да пътуват и здравеняци, каквито бизнесът, нуждаещ се от пикапи, изисква. Иначе шумът при висока скорост подсказва, че тук става въпрос за типичен „работяга“ – без значение дали говорим за вятъра или за двигателя.

Цените стартират от 43 990 лв. за модификацията с единична кабина; на снимката виждате топизпълнението S10 с двойна (49 790 лв.)

Истинската сила на тази Mahindra се проявява в гората: там ще оцените понижаващите предавки (активирани посредством въртящ се контролер), както и механичния блокаж на задния диференциал. С клиренса от 210 мм Goa уверено продължава напред в дълбоки коловози, където шофьорите на разни изнежени SUV-ове отдавна биха потърсили помощ от най-близкия тракторист. Освен това в серийното оборудване влизат асистенти за изкачване и слизане по наклон. Така екипирана, Goa доставя истинско удоволствие на офроуд – дори и когато „скочите“ в някой трап с висока скорост и тя с насмешка и безгрижно продължи напред. Не е ли това достойно представяне на „лайфстайл пикап“?

В „легена“ с дължина 2,3 м (или 1,5 при двойна кабина) ще можете да качвате доста – товароносимостта на машината е около 1 тон, а предпазната решетка зад задното стъкло е част от серийното обзавеждане.

mHawk е търговското наименование на 2,2-литровия дизел със 140 к.с.

ИЗВОД

Бидейки издръжлив пикап за работа, новата Mahindra има добри шансове да се наложи като автомобил за фермери, горски, а защо не – и просто за търсачи на силни усещания? Всъщност този неподправен офроудър може да ви направи далеч по-щастливи, отколкото предполагате. Стига само да сте готови да излезете от утъпканите пътеки…

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ: Mahindra GOA Pik-Up Plus Double Cab

Двигател 4-цил. редови, турбодизел Работен обем 2179 куб.см Макс. мощност 103 кВт (140 к.с.) Макс.въртящ момент 330 Нм при 1600-2800 об/мин Задвижване двойно/6-степ. трансмисия Oбем на резервоара 80 л Д/Ш/В 5175х1820х1915 мм Размери на товарния отсек 1489x1520x550 мм Тегло 2155 кг Разход EU-Mix 9 л/100 км Прикачен товар 3000 кг Цена от 46 790 лв.

Въртящият се превключвател за режимите на задвижване е разположен пред ръчната спирачка, където е и панелът за стъклоповдигачите

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >