Mahindra официално стъпи на българския пазар


25
сеп.
2018

„Днес полагаме ново начало с автомобилната марка Mahindra и новата ни компания Астреко Моторс, неин официален представител за България. Първият оторизиран дилър ще бъде добре познатият ви Бултрако Моторс с клоновете си в София, Пловдив и Варна, който също е част от Астреко Холдинг. В най-скоро време ще разширим дилърската мрежа“, заяви Костадин Грозданов, изпълнителен директор на Астреко Холдинг по време на пресконференция на Международен панаир Пловдив.

Специални гости на събитието бяха Джоуз Ебенийзър, оперативен директор, и Манмиит Чабра, регионален мениджър развитие дилърската мрежа на европейската секция на Mahindra. Те представиха официално моделите KUV100, спечелил „Златен медал“ на Международния панаир Пловдив, и 7-местния XUV500 и предварително разкриха подробности за бъдещ нов пикап от Индия, който ще дебютира през 2019-а година.

5 въпроса към Джоуз Ебенийзър, оперативен директор на Mahindra

Кой е най-продаваният модел на Mahindra в Европа?

Съвсем скоро след лансирането си най-продаван стана най-малкият ни модел – компактният SUV KUV100.

А в световен план?

Като цяло, най-продавани при нас са пикапите.

Кои са най-силните ви пазари на Стария континент?

Италия и Испания, на тях се падат 99% от продажбите, освен това сме представени и в няколко страни от Централна и Източна Европа, но имаме намерение да атакуваме и още пазари в бъдеще, включително и в Западна Европа. Стартираме с България и планираме да навлезем и в други източноевропейски държави – Сърбия, Албания, Косово, Босна и Херцеговина и т.н.

Защо решихте SSangyong, който е собственост на Mahindra, и Mahindra да бъдат при различни дилъри за България?

Искаме да запазим диференциацията на двата бранда. Техните автомобили имат различни характеристики и са насочени към различен тип клиенти. Mahindra е повече за офроуд, докато Ssangyong е по-скоро градски SUV.

Въпреки че KUV100 е доста по-малък от Dacia Sandero Stepway, не смятате ли, че двата модела са потенциални конкуренти?

Не, според нас KUV100 ще се конкурира с модели като Suzuki Ignis и VW Cross Up. Основното предимство на KUV100 като малък градски SUV е просторният интериор, докато клиентите на Sandero Stepway търсят по-голям багажник. Това показват анализите ни от Италия. Повечето конкуренти на KUV100 са проектирани като малки автомобили и после са „повдигнати“, докато Mahindra-та е създадена от самото начало с идеята да бъде SUV.

Джоуз Ебенийзър

През 2015 г. марката  навърши 70 години. Реалната й стопанска дейност стартира през 1949 г. чрез сглобяването на автомобили Jeep. „Днес Mahindra e най-големият производител на трактори в света, а автомобилната гама на марката включва общо 13 модела, сред които и електромобили“, подчерта Ебенийзър. От 2015 г. към нейното портфолио се присъедини и италианската дизайнерска фирма Pininfarina. Това е нов белег на международната експанзия на Mahindra, тъй като преди това компанията закупи и южнокорейския производител SsangYong. С инвестициите на Mahindra, Automobili Pininfarina ще проектират, конструират и произвеждат високотехнологични продукти, с екстремни характеристики, луксозни електрически автомобили за най-претенциозните световни клиенти.

Манмиит Чабра, регионален мениджър развитие дилърската мрежа на европейската секция на Mahindra, показва регулатора за климатизация на третия ред места в SUV-a XUV500

Mahindra е познато име и в света на FIA Formula Е, където се състезават електрически болиди. Нещо повече – марката е сред основоположниците на тази нова дисциплина и се включва в екологичната надпревара още от първото й издание през 2014 г.

По време на Auto City Пловдив посетителите ще могат да видят за първи път два автомобила от категорията SUV– компактния SUV KUV100 и 7-местния XUV500. По-късно на българския пазар ще бъдат представени и още нови попълнения в гамата на Mahindra – пикапи и SUV модели.

 

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин