Тунинг » Maggiore GranTurismO: поклон пред Ferrari 288 GTO

Maggiore GranTurismO: поклон пред Ferrari 288 GTO

1009
2022

600 к.с. от V8 агрегат, механична трансмисия и база Ferrari 308 звучат вълнуващо

Кажете здравей на Maggiore GranTurismo. Не сте го чували ли? Няма значение, основните съставки на този автомобил във всеки случай ще ви харесат: средно разположен двигател, задно задвижване, прибиращи се фарове и спиращо дъха красива каросерия. Автомобил-мечта. Точка.

Но разбира се това не е цялата история. Хм, струва ви се познато, нали? Нека ви разкажем. Това, което виждате на снимките, е стартирало живота си като „обикновено“ Ferrari 308 (или 208 или 328 – всичките използват едно и също шаси). Създаденото от Automobili Maggiore творение е грандиозно отдаване на почит на Ferrari 288 GTO. И на неговия създател Никола Матераци.

Шасито на 308 е основно реставрирано и подсилено. След това е оборудвано с ново, алуминиево окачване и състезателни спирачки Brembo.

Новото окачване увеличава следата, а отзад има помощна рамка с оригинален V8. Агрегатът разполага с 600 к.с., монтиран е надлъжно и е комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия. V8 моторът на 308 вероятно е най-модифицирания двигател на Ferrari. В продължение на десетилетия по него се експериментира.

Започва се с V6-състезателния двигател на Алфредо „Дино“ Ферари, чийто път личи в автомобилите за нормални пътища Ferrari Dino, Fiat Dino и Lancia Stratos. Слагат му още два цилиндъра и го монтират в моделите с клиновидна форма на Ferrari – 308, 208 и Mondial. По-късно получава впръскване на гориво и четири клапана на цилиндър. След това в играта се включва Никола Матераци, който слага на V8 агрегата  турбина и произвежда 208 и 328 Turbo. А също и 288 GTO. Всъщност някакси става дума за него. Всъщност Матераци е ръководител на проекта на Maggiore GranTurismo war.

За съжаление бащата на 288 GTO и на F40 почина няколко дни, преди последният му проект да дебютира на Hampton Court Palace Concours. Джанлука Маджиоре, основателят на Automobili Maggiore, казва: „Най-много съжаляваме за това, че не можахме споделим този момент с човека, който стоеше зад този проект. Затова автомобилът е отдаване на почит на един от най-великите инженери и дизайнери в автомобилния свят.“

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин