2024
Новозеландският тунинг специалист Майк Уидет представи първия ванкелов двигател с пет ротора, монтиран на неговата Madaz 787D. Автомобилът генерира невероятен саунд!
„Ето какво се случва, когато правя кола без да се налага да спазвам регулаци“, пише гордо Майк Уидет – по прякор Лудия, под първите снимки на последното си творение.
Известният новозеландски дрифт състезател и тунинг майстор представи най-новия си проект в родината си в началото на декември: бруталната машина, наречена Madaz (не Mazda!) 787D, е много впечатляваща – не само с техниката, но и със звука си. Цифровото означение напомня за легендарната състезателна машина – но името нарочно е леко модифицирано от автора на проекта (не сме направил правописна грешка).
Благодарение на първия в света ванкелов двигател с пет ротора, 787D реве чудовищно и генерира уникална акустика. И в това няма нищо изненадващо – все пак отработените газове излизат директно зад предните гуми поради изключително малкото разстояние от въртящите се ротори!
Почит към победителя в Льо Ман от 1991
Японският тунер и основател на Rocket Bunny Кей Миура е създал каросерията. Тя е базирана на Mazda RX-7 от четвъртото поколение на модела – но 787D напомня на автомобил от група C в знак на почит към легендарната Mazda 787B. С японската машина, задвижвана от 4-роторен ванкелов двигател, германецът Фолкер Вайдлер, заедно със съотборниците си Джони Хърбърт и Бертран Гашо, печели „24 часа на Льо Ман“ през 1991 г.
Тунинг машината е брандирана в основни линии като болида от най-известното състезание за издръжливост – макар и в други цветове (бяло/синьо вместо оранжево/зелено) и е с нов спонсор. Неслучайно откриваме логото на производителя на играчки Hot Wheels: именно той пуска на пазара атрактивната машина като моделче в мащаб 1:64.