Macan остава най-продаваното Porsche


23
мар.
2020

През финансовата 2019 година Porsche AG увеличи доставките, приходите от продажби и оперативния резултат преди извънредните разходи до нови рекордни нива. Компанията предаде над 280 800 автомобила на клиенти през 2019 г., което представлява увеличение от 10% в сравнение с предходната година. Приходите от продажби нараснаха с 11% до 28,5 млрд. евро, а оперативният резултат преди извънредните разходи се увеличи с 3% на годишна база до 4,4 млрд. евро. Възвръщаемостта на продажбите преди извънредните разходи бе 15,4%. През същия период работната сила нарасна с 10% до 35 429 служители.

Проблемът с дизеловите двигатели доведе до извънредни разходи на стойност 0,5 млрд. евро през второто тримесечие на 2019 г. В резултат на това за финансовата 2019 година оперативният резултат на Porsche AG след извънредните разходи бе 3,86 млрд. евро, а възвръщаемостта на продажбите след извънредните разходи – 13,5%.

Най-силен ръст в Германия и Европа

Моделните серии Cayenne и Macan имаха основен принос за значително увеличение на доставките: 92 055 броя Cayenne бяха предадени на клиентите или 29% повече спрямо предходната година. Общо 99 944 Macan бяха доставени на клиенти, което представлява увеличение от 16% спрямо 2018 г. На вътрешния пазар на компанията и на целия европейски пазар Porsche генерира най-силен ръст през 2019 г. с плюс 15% на всеки от тях. 31 618 автомобила бяха доставени в Германия и 88 975 автомобила общо в цяла Европа. Производителят на спортни автомобили отбеляза ръст и на двата си най-големи пазара. В Китай 86 752 автомобила бяха предадени на клиентите, което представлява увеличение от 8% спрямо 2018 г. В САЩ Porsche също увеличи броя доставени автомобили с 8% до 61 568. В резултат на това производителят на спортни автомобили успя да устои на цялостната влошаваща се икономическа ситуация и на двата пазара.

Непрекъснато устойчив

Електромобилността създава заетост в Porsche: около 2000 нови работни места бяха създадени за Taycan и компанията стартира всеобхватна квалификационна кампания. Производството на електрическия спортен автомобил в завода-майка в Цуфенхаузен е въглеродно неутрално. От началото на 2020 г. Porsche е преминала към въглеродно неутрални източници за цялото енергоснабдяване на завода: новите сгради са енергийно ефективни и електричеството е от възобновяеми източници. Компанията генерира топлинна енергия в своите когенерационни инсталации, които работят с биогаз, произвеждан от остатъчни материали и отпадъци.

Големи инвестиции

До 2024 г. производителят на спортни автомобили ще инвестира около 10 млрд. евро в хибридизация, електрификация и дигитализация на своите автомобили и постоянно разширява предложението си в сферата на електрическата мобилност: следващият модел, който ще бъде лансиран, ще бъде първата версия на Taycan – Cross Turismo. Новото поколение на компактния SUV Macan също ще бъде с електрическо задвижване и така ще бъде втората моделна серия на Porsche, задвижвана изцяло от батерия. Компанията очаква, че до средата на това десетилетие вече половината от цялата продуктова гама ще се продава като изцяло електрически модели или частично електрически plug-in хибриди.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >