Macan остава „златната кокошка“ на Porsche

0411
2019

За първите три тримесечия на 2019 г. от Porsche AG са доставили 202 318 автомобила в световен мащаб. Така производителят на спортни автомобили постига ръст от 3% в сравнение със същия период на миналата година. Моделните серии на Cayenne и Macan се радват на особено високо търсене. Cayenne отново постига най-голям ръст с 62 022 автомобила и увеличение от 25%. Наскоро моделът беше лансиран във вариант купе – също и като plug-in хибрид. 73 967 автомобила Macan са връчени на клиентите. Това отговаря на ръст от 9% на годишна база.

Porsche успява да запази позицията си в Китай и САЩ – независимо от общо взето по-слабата икономическа ситуация на двата пазара. За първите девет месеца на китайските клиенти са доставени 64 237 автомобила, което представлява увеличение от 14% в сравнение със същия период на миналата година. В САЩ – втория най-голям пазар на Porsche – доставките нарастват с 6% до 45 062 броя. Спортните автомобили от Цуфенхаузен остават популярни и в Азиатско-тихоокеанския регион, Африка и Близкия изток. На тези пазари са доставени 86 235 автомобила, отговарящи на увеличение от 11% в сравнение със същия период на предишната година. Доставките спадат в Европа поради преминаването към WLTP и филтрите за твърди частици при бензиновите двигатели, което доведе до празнини в наличната автомобилна гама през първите месеци на годината.

„Ръстът в Китай и САЩ ни кара да гледаме позитивно на постигането на общите ни цели за годината“, казва Детлев фон Платен, член на Изпълнителния борд, отговарящ за продажбите и маркетинга в Porsche AG. „В средносрочен план обаче има сигнали за леко отслабване на общия ни ръст. Ще следим това отблизо, но независимо от всичко оставаме оптимисти за предстоящото ни развитие – също и благодарение на пълните списъци със заявки за новия Porsche Taycan.“

Porsche представи своя първи изцяло изцяло електрически спортен автомобил под името Taycan в началото на септември. Eлектромобилът ще се доставя в САЩ от края на 2019 г. и ще бъде наличен в дилърствата в Европа през първите месеци на 2020 г.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин