M5 E39 на 650 000 км!

1510
2019

Навремето автомобилите бяха проектирани за вечността! Вероятно ще видите това изречение в почти всеки автомобилен форум. И едно E39 от 2000 г. доказва теорията: защото е успяло да покрие пробег от 658 330 км! И все пак, 19-годишният живот на този „баварец“ далеч не е минал безпроблемно. Ние ще ви запознаем с историята на това М5!

От лятото на 2019 мощният седан е притежание на Алекс Палмери, създател на Youtube-канала LegitStreetCars. В няколко видеоклипа има богата информация за историята и разходите по поддръжката на M5, което е закупено чисто ново в Тенеси (САЩ).

Пробег от 500 000 км и отгоре в наши дни е рядкост – особено за високооборотни двигатели като V8 S62. И веднага изниква въпросът: дали въпросното М5 все още използва оригиналния си двигател? Алекс дава отговора в един от своите клипове, в който разкрива, че още през 2003 г. автомобилът е получил гаранционно нов двигател от BMW. Причината: висок разход на масло, нерядко срещан проблем при „ранните“ двигатели S62. Още по-изненадващ е пробегът на колата тогава – през 2003, т.е. едва на третата година след покупката, първият собственик на машината е „навъртял“ около 145 000 км с 400 к.с. под капака. С други думи, първият притежател на BMW-то е карал доста. На впечатляващите 560 000 км мъжът продава автомобила на сина си.

За цялото това време М5 е обслужвано в един и същи сервиз в Тенеси. И цялата сервизна история е „подплатена“ с фактури. За сина на първия „стопанин“ предстоящата смяна на ангренажна верига и на Vanos-модула обаче се оказват непосилно скъпи – и така впоследствие колата купува собственикът на сервиза. Той решава да направи всички необходими ремонти, в т.ч. смяна на мотовилковите лагери, и да пребоядиса каросерията в оригиналния цвят – черен Carbon.

6-степенната трансмисия е „неубиваема“

Така „напудрена“, М5-ицата отива при следващия си собственик, който в крайна сметка препродава колата на Алекс. Многочасовото пътуване към вкъщи не преминава без перипетии: първо светва лампата за двигателя, а след това електрическият шибедах отказва да се затвори. И двата проблема обаче са отстранени благодарение на механик, който пътува в колата. И като изключим тях, като цяло новият притежател на BMW-то е много доволен от него и е горд, че машината все още използва оригиналната скоростна кутия, която по мнение на голям брой експерти е „неубиваема“. Естествено, за 650 000 км съединителят е сменян няколко пъти, а тук-таме се намира по някоя драскотина и вдлъбнатина.

С изключение на тези дреболии, М5-ицата изобщо не изглежда така, както предполага сериозният й пробег. Всъщност интериорът още е в добро състояние, тъй като е сменен от „донор“, когато машината е била на 270 000 км.

Освен това са поставени ново окачване и по-малки 18-цолови джанти с гуми в размер 275 на всички колела. Същевременно катализаторите и крайното гърне са премахнати и агрегатът S62 е подложен на софтуерен тунинг. В друго видео модифицираното М5 демонстрира, че постига 330 к.с. на колелата при измерване на дино.

И накрая остава въпросът – колко струва това BMW? Алекс е „броил“ за „бавареца“ на 650 000 км 8500 долара (ок. 16 000 лв.). Дали цената е добра? Трудно е да се каже, тъй като по онлайн борсите не се предлагат М5 със сравним пробег. „Най-близкият“ екземпляр е в оригинален вид – за 30 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин