Тест » M4 GTS: най-екстремното M на всички времена

M4 GTS: най-екстремното M на всички времена

0807
2022

За 30-ти рожден ден на M3 BMW пусна през 2016 г. разполагащото с   500 к.с. M4 GTS – лимитиран на 700 бройки състезателен автомобил с разрешително за движение по нормални пътища

Това BMW M4 GTS е създадено през 2016 г. за 30-тия юбилей на M3. Целта бе ясна: да видят всички, на какво е способно M4. Както и да ядосат колегите от Цуфенхаузен и Афалтербах. И това се случва в края на 2015 г.,няколко месеца преди лимитираното на 700 бройки  GTS да се появи на пазара. 

На Нордшлайфешефът на отдела за разработка на BMW и автомобилен състезател Йорг Вайдингер успява да постигне невероятните 7:28 минути. 23 секунди по-бързо от M3 GTS, и само с 2 секунди по-бавно от актуалното за момента 911 GT3.

Битурбо редови 6-цилиндров агрегат с 500 к.с.

Особености? Битурбо редови 6-цилиндров двигател с водно охлаждане и 500 к.с., регулиращи се преден сплитер и задно крило, карбонов преден капак, алуминиеви джанти със спортни гуми, регулиращо се окачване, титанова ауспухова уредба и др.

Стига се и до супертеста на пистата Заксенринг. Заедно с пилота-рекордьор Вайдингер веднага намираме най-подходящата настройка на окачването.

Накрая е постигната обиколка-мечта от 1:33,17 минути, с четири секунди по-бърза от базовото M4, с две десети по-бавна от GT3! Управляемост? Изключително прецизна и същевременно лежерна, подчертано ориентирана към задницата и въпреки това много ангажирана.

Технически данни и цена: BMW M4 GTS

двигател: R6, битурбо, отпр. надлъжно
работен обем: 2979 cм3
мощност: 368 кВт. (500 к.с.) при 6250 об/мин 
макс. въртящ момент: 600 Нм при 4000-5500 об/мин
задвижване: задно/7-степ. авт. трансмисия с два съединителя

Д/Ш/В: 4689/1870/1383 мм
собствено тегло: 1510 кг
0–100 км/ч: 3,8 сек
макс. скорост: 305 км/ч
разход на гориво: 8,5 л А 98 Н
цена: 285.000 лв. (2016)

ИЗВОД

Гидо Науман

Актуалните M3 и M4 са по-бързи. Въпреки това, M4 GTS е и си остава  най-екстремното M на всички времена. Наследникът? M4 CSL е на ход, ще бъде дори и по-бърз. Дали обаче ще е толкова радикален, колкото GTS? Само можем да се надяваме!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ